آیت الله هاشمی رفسنجانی درگذشت؛ #هاشمی_رفسنجانی دومین هشتگ پراستفاده توییتر در دنیا

یک‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی ساعاتی پیش دار فانی را وداع گفتند. با انتشار این خبر، واکنش‌ها در توییتر گسترش پیدا کرد و #هاشمی_رفسنجانی دومین هشتگ پراستفاده دنیا شد.
تبلیغات

پس از عارضه قلبی که امروز عصر گریبان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرفت، وی به بیمارستانی در تهران منتقل‌ شد  و پس از آنکه اقدامات احیا تأثیرگذار نبود، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ساعت ۱۹:۳۰ امروز، یکشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۵ به دیار باقی شتافتند.

ایشان از تأثیرگذارترین عناصر انقلاب اسلامی ایران و همواره به‌عنوان یکی از یاران نزدیک امام، در کنارشان بودند و حتی پس از رحلت امام خمینی (ره) نیز در جایگاه‌های مختلف به خدمت پرداختند.

پس از فوت ایشان، که از یاران دیرین امام و رهبری بودند، بازخوردها در توییتر و شبکه‌های اجتماعی به‌قدری زیاد بود که #هاشمی_رفسنجانی به دومین هشتگ پراستفاده در سطح جهان در توییتر تبدیل شد.

توییتر

اکبر هاشمی بهرمانی (زاده‌ی ۳ شهریور ۱۳۱۳ در رفسنجان - درگذشته‌ی ۱۹ دی ۱۳۹۵ در تهران) مشهور به علی اکبر هاشمی رفسنجانی روحانی سیاستمدار ایرانی، مفسر قرآن، رئیس اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، نماینده‌ی مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بود. وی نخستین رئیس مجلس شورای اسلامی و چهارمین رئیس جمهور ایران در دو دوره پیاپی بین سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ بوده و به‌عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته می‌شود. او در همه ادوار مجلس خبرگان رهبری نماینده بوده و از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰، دومین رئیس این مجلس بود.

ما نیز به نوبه‌ی خود درگذشت ایشان را تسلیت عرض می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات