سهم بازار مایکروسافت اج و ویندوز 10 در حال افزایش است

پنج‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به گزارش NetMarketShare، سهم مایکروسافت اج و ویندوز 10 از بازار، به‌تدریج در حال افزایش است
تبلیغات

گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهند که سهم مایکروسافت از دو محصولش یعنی ویندوز 10 و آخرین مرورگرش به نام مایکروسافت اج در حال افزایش است. اگرچه اعداد و ارقام منتشر شده مربوط به سال ۲۰۱۶ هستند، اما بیایید با توجه به آمار یادشده به وضعیت سهم بازار مایکروسافت اج و ویندوز 10 که مربوط به دسامبر ۲۰۱۶ است، نگاهی بیندازیم. این آمار از شرکت تحلیلی، NetMarketShare گرفته شده است.

سهم ویندوز 10 از بازار

با وجود هدف اولیه شرکت مایکروسافت، که نصب ویندوز 10 روی یک میلیارد دستگاه ظرف چند سال بود؛ اما رشدی که امروز شاهد آن هستیم، کمتر از حد مورد انتظار است. دسامبر ۲۰۱۶ در مقایسه با نوامبر همان سال، سهم ویندوز 10 از بازار به میزان ۰.۶۴ درصد افزایش داشت. این رشد، سهم بازار  ویندوز 10 را به زیر ۲۵ درصد یعنی به میزان ۲۴.۳۶ درصد تا پایان سال ۲۰۱۶ رساند.

از سوی دیگر سهم لینوکس و مک با کاهش مواجه شد. سهم لینوکس از بازار، از ۲.۳۱ درصد به ۲.۲۱ درصد کاهش یافت و سهم مک از بازار، از ۶.۷۴ درصد به ۶.۰۷ درصد رسید و روندی کاهشی داشت.

سهم مایکروسافت اج  از بازار

سهم آخرین مرورگر مایکروسافت یعنی مایکروسافت اج از بازار، تنها به عنوان بخشی از ویندوز 10و همگام با آن در حال افزایش است. از ماه نوامبر تا دسامبر ۲۰۱۶، مایکروسافت اج افزایشی ۰.۱۲ درصدی داشت؛ که سهم کلی اج را از ۵.۲۱ درصد به ۵.۳۳ درصد رساند. این در حالی است که سهم بازار اینترنت اکسپلورر در ادامه سقوط مارپیچی‌اش، از ۲۱.۶۶ درصد به ۲۰.۸۴ درصد رسید، اما این سهم در ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۴۰ درصد بود که طی یکسال اخیر به نصف این میزان کاهش پیدا کرده است.

نظر شما در مورد آینده ویندوز 10 و مرورگر اج چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات