کفش پرینت شده ریباک عملکرد ورزشکار را افزایش می‌دهد

یک‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کفش جدید ریباک دارای زیره‌ای است که می‌تواند انرژی مصرفی را بازگرداند و در نتیجه باعث افزایش عملکرد ورزشکار شود.
تبلیغات

تاکنون کفش‌های ورزشی متعددی با تکنولوژی پرینتر سه‌بعدی ساخته شده‌ است؛ اما ریباک توانسته پا را فراتر بگذارد و با استفاده از تکنیک‌های خلاقانه، کفشی بسازد که باعث افزایش عملکرد کاربر می‌شود.

کارخانه لیکوئید ریباک با استفاده از یک مایع با قابلیت ارتجاعی بسیار بالا که توسط BASF تولید شده است، توانسته این کفش جدید را که لیکوئید اسپید نام دارد، در حالت سه‌بعدی طراحی کند.

به گفته بیل مک‌اینیس، یکی از مسئولان کمپانی ریباک، استفاده از مایع جدید باعث شده است آن‌ها بتوانند اولین زیره کفشی که قادر است انرژی مصرفی را بازگرداند، تولید کنند. این زیره جدید نسبت به مدل‌های معمولی که در کفش‌ها استفاده می‌شود، عملکرد بهتری دارد. علاوه بر این مزایا، طراحی زیره کفش به صورتی است که از هر جهت انتهای کفش را پوشش می‌دهد و همین امر باعث خواهد شد میزان سرخوردن کاهش یابد و ورزشکار در سرعت‌های بالا بتواند بهتر مانور دهد.

طراحی کفش لیکوئید اسپید توسط ریباک، BASF و گروه Rampf در میشیگان و مونتاژ کفش در ماساچوست انجام می‌گیرد. این در حالی است که ریباک اعلام کرده قصد دارد در سال ۲۰۱۷ با تأسیس آزمایشگاه جدید، تولید کفش‌های مبتنی بر طراحی سه‌بعدی را گسترش دهد.

قیمت کفش‌های جدید ریباک، ۱۸۹ دلار خواهد بود و ظاهرا تنها ۳۰۰ جفت از آن‌ها در سایت Reebok.com و Finishline.com به فروش خواهد رسید. البته به نظر می‌رسد که در آینده، میزان تولید کفش‌های مبتنی بر تکنولوژی پرینت سه‌بعدی توسط ریباک افزایش خواهد یافت. مک‌اینیس در این مورد گفته است:

یکی از مزایای استفاده از این تکنولوژی سرعت آن است. ما می‌توانیم کار ساخت و اعمال تغییرات در طراحی را به‌صورت هم‌زمان و بلادرنگ انجام بدهیم؛ زیرا نیازی به استفاده از قالب نیست و تنها باید یک دستگاه را برنامه‌ریزی‌ کنیم.
کفش ورزشی ریبوک
کفش ورزشی ریبوک
کفش ورزشی ریبوک
کفش ورزشی ریبوک
کفش ورزشی ریبوک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات