دستیار صوتی هوشمند Bixby گلکسی اس 8 از اپلیکیشن های پیش فرض پشتیبانی می کند

چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دستیار صوتی هوشمند موسوم به Bixby که با گلکسی اس ۸ سامسونگ همراه می‌شود، از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض این گوشی هوشمند پشتیبانی خواهد کرد.
تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید سامسونگ در ماه‌های گذشته دو کمپانی Viv و هارمن را تصاحب کرده است. هرچند به نظر نمی‌رسد در گلکسی اس ۸ شاهد استفاده از فناوری بلندگو‌های هارمن باشیم، اما طبق شایعات منتشرشده در هفته‌های اخیر، گلکسی اس ۸ با دستیار صوتی هوشمند اختصاصی سامسونگ که توسط Viv توسعه یافته است، راهی بازار خواهد شد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ به نظر می‌رسد سامسونگ در نظر دارد علاوه بر همراه کردن دستیار صوتی هوشمند بیکسبی با گلکسی اس ۸، پشتیبانی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نصب‌شده روی این گوشی هوشمند را نیز به قابلیت‌های نسل بعدی پرچم‌دار خود اضافه کند. شنیده‌ها حکایت از این دارتد که برخلاف S Voice، بیکسبی بسیار پیشرفته‌تر است و کاربران می‌توانند از آن به‌صورت گسترده در زمان به‌کارگیری گوشی هوشمند استفاده کنند. برای مثال احتمالا در هنگام کار با اپلیکیشن گالری گلکسی اس ۸ این امکان وجود خواهد داشت که بتوان از بیکسبی برای نمایش ویدیوها و تصاویری که مربوط به موضوع مشخصی باشند، سؤال کرد. این قابلیت مشابه توانایی دستیارهای صوتی هوشمند گوگل و اپل است.

سامسونگ تأیید کرده است که گلکسی اس ۸ را با یک دستیار صوتی هوشمند همراه خواهد کرد. سامسونگ به شماری از قابلیت‌های دستیار صوتی هوشمند خود نیز اشاره کرده است که نشان از تشابه این دستیار صوتی هوشمند با سیری اپل و اسیستنت گوگل دارد. باید دید واکنش گوگل در قبال دستیار صوتی هوشمند سامسونگ که روی اندروید نصب می‌شود، چگونه خواهد بود. همچنین باید به یکسان‌سازی ظاهر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سامسونگ با بهره‌گیری از رابط کاربری جدید این کمپانی نیز اشاره کرد. از تغییرات مورد انتظار برای رابط کاربری گلکسی اس ۸ باید به نمایش همیشه‌ی نوار وضعیت اشاره کرد، از این‌رو دیگر نیازی به دوبار کشیدن نوار وضعیت برای نشان دادن کلیدهای تنظیمات سریع و بخش اعلان‌ها نیست.

از جمله‌ی مشخصات فنی گلکسی اس ۸ باید به بهره‌گیری از نمایشگر ۵ و ۶ اینچی با رزولوشن QHD، دوربین بهبودیافته‌ی پشت گوشی، دوربین سلفی با فوکوس خودکار، سنسور اثر انگشت نوری و USB از نوع C اشاره کرد. هرچند شایعاتی در مورد حذف جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری منتشر شده، اما هیچ منبع رسمی این موضوع را تأیید نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات