تولید پایین تراشه ۱۰ نانومتری TSMC می تواند آیپدهای ۲۰۱۷ را به تعویق بیاندازد

شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شنیده‌ها حکایت از این دارند که با عدم آمادگی TSMC برای تولید انبوه تراشه‌های ۱۰ نانومتری، احتمالا عرضه‌ی آیپد‌های جدید اپل با تأخیری چندماهه همراه خواهد شد.
تبلیغات

با وجود اینکه بازار تبلت‌ها در سال‌های گذشته با روندی افولی همراه بوده است، اما به نظر نمی‌رسد اپل از این بازار دلسرد شده باشد، چراکه شایعاتی در خصوص عرضه نسل جدید آیپدهای اپل به گوش می‌رسد. انتظار می‌رفت اپل در جریان برگزاری مراسم خود برای رونمایی از نسل جدید مک‌بوک پرو که پاییز سال جاری میلادی برگزار شد، آیپدهای جدید را نیز رونمایی کند، اما این‌چنین نشد.

بنا بر شنیده‌ها، اپل در نظر دارد آیپد‌های جدید خود را ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی رونمایی کند؛ اما به نظر می‌رسد وابستگی کوپرتینویی‌ها به تراشه‌های تولیدی توسط TSMC مشکلاتی برای این کمپانی به همراه خواهد داشت؛ چراکه بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، تولید انبوه تراشه‌های ۱۰ نانومتری مورد نیاز اپل به این زودی انجام نمی‌شود و در نتیجه احتمالا عرضه‌ی تبلت‌های اپل با تأخیری چندماهه همراه خواهد شد. شایعات منتشرشده نشان از این دارند که اپل برای عرضه‌ی آیپد ۱۰.۵، ۹.۷ و ۷.۹ اینچی در ماه مارس سال ۲۰۱۷ میلادی برنامه‌ریزی کرده بود، حال آنکه به نظر می‌رسد این موضوع محقق نخواهد شد.

اپل زمان کافی برای تأمین تراشه‌های A10X مورد نیاز از سایر تولیدکنندگان ندارد و امکان استفاده از تراشه‌های قدیمی اپل در محصولات جدید نیز منتفی است. سامسونگ نیز که به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان تراشه‌ فعالیت می‌کند، در مورد لیتوگرافی ۱۰ نانومتری با مشکلاتی روبرو است، به‌طوری‌که عدم بهره‌وری تراشه‌‌های ۱۰ نانومتری این کمپانی کره‌ای، کوالکام را بر آن داشته است تا همچنان از فرآیند تولید ۱۴ نانومتری برای نسل بعدی تراشه‌های میان‌رده‌ی اسنپدراگون استفاده کند.

انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸۳۵ و تراشه‌‌ی A11 اپل هر دو مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری تولید و راهی بازار شوند تا در قلب نسل جدید گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار قرار گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات