مشکل باتری دلیل حذف مک بوک پرو 2016 از لیست پیشنهادات Consumer Reports

شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مجله‌ی Consumer Reports در آخرین نسخه‌ی خود، مک بوک پرو ۲۰۱۶ اپل را از لیست پیشنهاداتش برای خرید حذف کرد که دلیل عمده‌ی آن مشکل باتری این لپ‌تاپ است.
تبلیغات

مجله‌ی Consumer Reports در آخرین نسخه‌ی خود گزارشی منتشر کرد که در آن خبری از مک‌ بوک پرو‌ جدید اپل نیست. اخیرا گزارش‌های متعددی منتشر شده‌اند که نشان از عدم کارکرد صحیح باتری مک‌ بوک پرو‌ جدید اپل دارند. شنیده‌ها حکایت از این دارند که تست عملکرد باتری مک‌ بوک پرو ۲۰۱۶ اپل توسط Consumer Report نتایج متناقضی به همراه دارد و از این‌رو این مجله آن را از لیست پیشنهادی خرید خود حذف کرده است.

برای اولین بار است که مک‌ بوک پرو اپل از لیست لپ‌تاپ پیشنهادی Consumer Report حذف شده‌اند. Consumer Report به این نکته اشاره می‌کند که نتیجه‌ی عملکرد باتری در هر تست با آزمایش قبلی متفاوت است. در این گزارش آمده است:

برای مثال در سه تست متوالی انجام‌شده با استفاده از مک‌بوک پروی ۱۳ اینچی مجهز به نوار لمسی؛ بار اول باتری تا ۱۶ ساعت مقاومت کرد، در تست دوم این زمان به ۱۲.۷۵ ساعت رسید و در تست سوم میزان عمر باتری تنها ۳.۷۵ ساعت دوام آورد. مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ بدون نوار لمسی نیز در آزمایش اول ۱۹.۵ ساعت مقاومت کرد و در بار دوم عمر باتری تنها ۴.۵ ساعت بود. در مورد مک‌بوک پروی ۲۰۱۶ با نمایشگر ۱۵ اینچی نیز باید به این نکته اشاره کرد که عمر باتری این لپ‌تاپ در آزمایش‌های متوالی از ۱۸.۵ ساعت به ۸ ساعت کاهش پیدا کرد.

اطلاعات ارائه‌شده توسط Consumer Report نشان از این دارند که میزان نوسان عمر باتری در آزمایش‌های متوالی باید کمتر از ۵ درصد باشد، حال آنکه در مورد مک بوک پرو ۲۰۱۶ اپل، نتایج در هر بار تست کردن بسیار متفاوت است.

Consumer Report در مورد مک‌ بوک پروهای جدید اپل، پایین‌ترین امتیاز باتری را برای قرار گرفتن این محصول در لیست پیشنهادی خرید لپ‌تاپ در نظر گرفته که نتیجه‌ی آن حذف لپ‌تاپ‌های جدید اپل از لیست مورد نظر است. نکته‌ی جالب توجه در مورد مک بوک پرو جدید اپل، حذف هر سه نسخه از لیست پیشنهادی است.

پس از آنکه شماری از کاربران اپل، مک‌ بوک پرو خریداری کردند، شکایات در مورد عمر باتری پایین این محصولات به گوش رسید، اپل برای حل مشکل، با بروزرسانی macOS Sierra نشانگر میزان باقی‌مانده شارژ را حذف کرد. البته این اقدام مشکل باتری را حل نمی‌کند و از این‌رو باید در انتظار انجام بهبودهای دیگر توسط کمپانی اپل باشیم.

اپل مدعی شده است که هیچ‌یک از نسخه‌های مک‌ بوک پرو ۲۰۱۶ مشکلی ندارند و از این‌رو کاربرانی که سؤالی در این خصوص داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به AppleCare پاسخ‌ مناسب دریافت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات