گزارش مالی سونی در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۴: کاهش ضرر به خاطر فروش خوب پلی‌استیشن 4

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
سونی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری خود را منتشر کرده که نشان از ضرر ۷۷۰ میلیون دلاری این کمپانی ژاپنی دارد. باتوجه‌به فروش عالی پلی‌استیشن 4 و عملکرد قابل قبول سایر بخش‌ها می‌توان مسئول اصلی این زیان مالی را بخش موبایل دانست.
تبلیغات

سونی مدتی است که دوران سختی را می‌گذراند و ضررهای مالی متوالی طی سال‌های اخیر این کمپانی را گریبان گیر کرده است. گزارش مالی اخیر هم نشانی از تغییر وضعیت اساسی ندارد، اما شاهد بهبودهایی نسبت به سال گذشته هستیم. اگر نیمه پر لیوان را ببینیم، فروش PS4 ستاره این گزارش است، که نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد افزایش داشته و به رقم ۲.۸ میلیارد دلار رسیده است.

در بخش موبایل نیز سونی پیشرفت‌هایی داشته است. با وجود آن که این بخش از تجارت سونی، ۱۷۲ میلیون ین معادل با ۱.۵ میلیارد دلار زیان مالی را برای ژاپنی‌ها به‌همراه داشته، اما فروش تلفن‌های سونی رشد کوچکی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده‌اند. ازآنجاکه سایر بخش‌های کسب‌و‌کار سونی عملکرد قابل قبولی داشته‌اند، می‌توان گفت که تمام زیان عملیاتی ۷۷۰ میلیون دلاری این کمپانی ژاپنی مربوط به خاطر عملکرد ضعیف بخش موبایل آن در بازار است.

با وجود آن که حتی خود سونی هم پیش‌بینی می‌کرد که فروش در بخش موبایل، پایین و دلسردکننده باشد و در این باره به سرمایه‌گذاران هم هشدار داده بود، این کمپانی تصمیم به برکناری کونیماسا سوزوکی، مدیرعامل بخش موبایل و جایگزینی نایب رئیس پیشین این بخش، هیروکی توتوکی به‌جای او گرفته است.

سونی در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری موفق به فروش ۳.۳ میلیون دستگاه پلی استیشن ۴ شده بود. مایکروسافت در این فاصله‌ی زمانی ۲.۴ میلیون دستگاه ایکس ‌باکس وان وارد بازار کرده است.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا مدیرعامل جدید می‌تواند با شتاب بیشتری، بخش موبایل سونی را از این وضعیت خارج کرده و آن را به سوددهی برساند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات