حسگرهای اثر انگشت سینپتیکس با قابلیت اسکن از طریق شیشه نمایشگر

سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی سینپتیکس حسگر اثر انگشت جدیدی معرفی کرد که امکان تشخیص اثر انگشت از زیر یک پوشش شیشه‌ای ضخیم دارد.
تبلیغات

در میان شایعات و گمانه‌زنی‌های گوناگونی که از برنامه‌ریزی اپل برای عرضه‌ی آیفون جدید با صفحه‌نمایش بدون حاشیه با تاچ‌آی‌دی داخلی حکایت دارند، سینپتیکس با رونمایی از حسگرهای اثر انگشت اپتیکال Natural ID FS9100، از راهکار خود برای تشخیص اثر انگشت از زیر شیشه پرده برداشت.

حسگرهای FS9100 قادر به تشخیص اثر انگشت از پشت شیشه‌ای به ضخامت ۱ میلی‌متر هستند و بدین ترتیب امکان طراحی نمایشگرهایی را فراهم می‌کنند که بدون کلید هستند و توانایی تشخیص اثر انگشت دارند.

به گفته‌ی سینپتیکس، این حسگرها با هدف به‌کارگیری زیر پوشش شیشه‌‌ای نمایشگر، شامل شیشه‌ی 2.5D و در حاشیه‌ی پایین پنل جلوی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها طراحی شده‌اند.

حسگرهای FS9100 نیاز به ایجاد برش در شیشه‌ی نمایشگرها را مرتفع می‌کند؛ چرا که زیر شیشه‌ کار گذاشته می‌شوند، از این‌رو ضد خش و ضد آب هستند و حتی با انگشت‌های خیس عمل می‌کنند؛ انگشت خیس موردی است که باعث به وجود آمدن اختلال در عملکرد بسیاری از حسگرهای اثر انگشت، از جمله نمونه‌ی به‌کاررفته در گوشی‌های اپل می‌شود.

سینپتیکس ادعا می‌کند حسگر جدید این شرکت ضخامت کم و مصرف انرژی پایینی دارد و همچنین با بهره‌گیری از هوش مصنوعی قادر به تشخیص انگشت مصنوعی از انگشت واقعی است.

آنتونی جیولی، قائم‌مقام بازاریابی سینپتیکس می‌گوید: «خانواده‌ی حسگرهای اثر انگشت FS9100 سینپتیکس، نسل جدیدی از فناوری‌ حسگر اثر انگشت اپتیکال را به نمایش می‌گذارد که برای پاسخگویی به نیاز دستگاه‌های موبایل طراحی شده‌ است. این حسگر‌ها قادر به تشخیص اثر انگشت از زیر شیشه‌های ضخیم 2.5D نیز هستند. حسگر جدید سینپتیکس در کنار گشودن درهایی به سوی طراحی‌های صنعتی جدید، تولیدکنندگان را قادر می‌سازد تا پوشش‌های شیشه‌ای مقاوم و بدون کلید بسازند و به‌راحتی محصولات ضد آب متنوعی روانه‌ی بازار کنند.»

اپل احتمالا در حال کار روی راهکار انحصاری خود برای نمایشگر آیفون ۸ است؛ چرا که مدتی است تعدادی از مهندسان این کمپانی در حال توسعه‌ی چنین محصولی هستند؛ اما سینپتیکس یکی از تأمین‌کنندگان شناخته‌شده‌ی اپل است و از سال ۲۰۱۵ در پی تصاحب Renesans SP Drivers در سال ۲۰۱۴، درایور نمایشگرهای LCD این کمپانی را تأمین می‌کند.

چنانچه شایعات صحت داشته باشند، اپل در نمایشگر آیفون ۸، قطعاتی مانند حسگر اثر انگشت تاچ‌آی‌دی، دوربین سلفی را زیر نمایشگر قرار خواهد داد و کلید فیزیکی هوم را به‌طور کامل حذف خواهد کرد تا بدین ترتیب آیفون مانند یک قطعه‌ی شیشه‌ای یکپارچه به نظر برسد.

شایعات دیگر حاکی از آن هستند که بدنه‌ی آیفون ۸ شیشه‌ای خواهد بود و اپل آن را به نمایشگر OLED‌، پردازنده‌ی سریع‌تر A11 و قابلیت شارژ بی‌سیم مجهز خواهد کرد.

سینپتیکس در طول سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۷ نمونه‌برداری حسگرهای اثرانگشت خود را آغاز خواهد کرد و تولید انبوه این قطعات از سه‌ماهه‌ی دوم سال آغاز خواهد شد.

برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با گوشی جدید اپل به صفحه‌ی آیفون 8 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات