ساتیا نادلا به سؤالات سهامداران درباره آینده بخش موبایل مایکروسافت پاسخ داد

پنج‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت به نگرانی‌های سهامداران در مورد آینده‌ی بخش موبایل این شرکت پایان داد.
تبلیغات

جلسه‌ی سالانه پرسش و پاسخ مایکروسافت و سهامداران برگزار شد و ساتیا نادلا مدیرعامل کنونی به برخی از سؤالات و نگرانی‌های این افراد در مورد آینده‌ی شرکت پاسخ داد.

یکی از سهامداران مایکروسافت که خود را طرفدار پر و پا قرص ویندوز فون می‌داند، در بخش سؤالات از نادلا خواست به نگرانی‌های او در مورد آینده‌ی بخش موبایل این شرکت پایان دهد. نگرانی‌های این فرد و دیگران زمانی به اوج رسیده که خبر ترک کردن بازار موبایل توسط مایکروسافت منتشر شده است. در پاسخ به این پرسش، مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد آن‌ها قصد دارند نوع جدیدی از محصول را به بازار عرضه کنند. وی افزود:

ما در مورد دستگاه‌های قابل حمل و امکانات همراه، با دیدی وسیع نگاه می‌کنیم. ما می‌خواهیم امکانات قابل حمل، نه‌تنها در یک دستگاه بلکه در تمامی دستگاه‌های هوشمند برقرار باشند. بنابراین ما از بازار موبایل عقب‌نشینی نخواهیم کرد. ما می‌خواهیم تمرکز خود را روی بخش‌هایی که با رقبا تفاوت داریم حفظ کنیم. بخش‌هایی مانند مدیریت سریع، امنیت، قابلیت Continuum و استفاده از گوشی موبایل مانند کامپیوتر شخصی، وجه‌ تمایز ما نسبت به رقبا هستند و قصد داریم قدرت خود در این بخش‌ها را چند برابر کنیم.

نادلا پیش از این نیز در یک مصاحبه، پاسخی مشابه به این ابهام داده بود. غول نرم‌افزاری قصد دارد محصولاتی عرضه کند که کاملا با دستگاه‌های فعلی ما متفاوت خواهند بود. البته در مورد این محصولات جدید هیچ خبر موثقی منتشر نشده است اما شایعات حاکی از آن هستند که مایکروسافت قصد دارد پشتیبانی از نرم‌افزارهای x86 را به Continuum اضافه کند که قابلیتی بسیار مفید خواهد بود.

Dana Vance یکی دیگر از طرفداران جدی ویندوز فون و از سهامداران قدیمی مایکروسافت بود که درباره‌ی تصمیم مایکروسافت برای عرضه‌ی اپلیکیشن Microsodt Pix برای اندروید و iOS و عرضه‌ی نشدن آن برای ویندوزفون ناراحت بود. نادلا در پاسخ به این سهامدار در مورد پشتیبانی از کاربران ویندوز فون، عنوان کرد مایکروسافت قصد ندارد حمایت از کاربران ویندوز فون را قطع کند، بلکه می‌خواهد در زمینه‌هایی که در حال حاضر کاربران زیادی دارند نیز فعالیت جدی داشته باشد. نادلا افزود:

علاوه بر تحقیق در زمینه‌های مختلف و شناسایی کاربردهای جدید، قصد داریم نرم‌افزارهای خود را برای گستره‌ی وسیع‌تری از دستگاه‌ها عرضه کنیم. ما پشتیبانی از کاربران ویندوز فون را متوقف نخواهیم کرد؛ بلکه قصد داریم در کنار آن، با حضور در بازارهایی که سهم بیشتری از کاربران در اختیار دارند، نرم‌افزارهای خود را عرضه کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات