کالبدشکافی سرفیس استودیو نشان از تراشه مخفی ARM دارد

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
iFixit پس از کالبدشکافی آی-این-وان سرفیس استودیو متوجه شده است در این دستگاه چیپ مخفی ARM وجود دارد و هارد درایو آن قابل جدا شدن است.
تبلیغات

برخلاف آنچه انتظار می‌رفت مایکروسافت یک هفته زودتر اقدام به ارسال سرفیس استودیو به خریداران کرد که البته این اقدام بسیار خوشایند است؛ زیرا فرصتی برای iFixit فراهم شد تا با کالبدشکافی کامپیوتر همه‌کاره مایکروسافت بتواند نگاه دقیقی به جزئیات سخت‌افزاری این محصول بیندازد.

همان‌طور که می‌دانید؛ سرفیس استودیو یک کامپیوتر آل‌این‌وان است، بنابراین کمتر انتظار می‌رود که در کالبدشکافی این محصول با غافلگیری‌های زیادی مواجه شویم؛ اما جالب است بدانید iFixit توانست با کالبدشکافی این محصول به نکات جالبی دست یابد.

اولین نکته، یافتن چیپ مخفی ARM در پشت نمایشگر ۲۸ اینچی سرفیس استودیو است. iFixit در مورد علت وجود یک تراشه آرم در کامپیوتری که از پردازنده ساخت اینتل بهره می‌برد، توضیحی نداده است؛ اما به نظر می‌رسد این چیپ برای کمک به نمایشگر PixelSense استفاده شده باشد.

در کنار یافتن یک چیپ مخفی، iFixit متوجه شده است که تا چه اندازه می‌توان کامپیوتر سرفیس استودیو را ارتقا داد. اگرچه باید اذعان کرد برای کسانی که دوست داشتند میزان رم، پردازنده مرکزی یا پردازنده گرافیکی این محصول را ارتقا دهند، خبر خوبی وجود ندارد. چراکه این قطعات به مادربورد متصل هستند و نمی‌توان آن‌ها را ارتقا داد.

البته این موضوع در مورد هارد درایو (SSD و HDD) فرق می‌کند؛ زیرا امکان جداسازی و ارتقای آن وجود دارد. درنهایت iFixit به تعمیرپذیری کامپیوتر همه‌کاره سرفیس استودیو امتیاز ۵ از ۱۰ را داده که درواقع با امتیاز  آی‌مک 5K کمپانی اپل یکسان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات