نگاه آماری به حراجمعه بامیلو

یک‌شنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
حراجمعه‌ی بامیلو روز ۵ و ۶ آذر ماه برگزار شد. در ساعات اولیه‌ی این رویداد بیش از یک میلیون نفر به بامیلو مراجعه کرده بودند. در ادامه نگاهی آماری به حراجمعه بامیلو خواهیم داشت.
تبلیغات

بیش از یک میلیون نفر در نخستین ساعت از حراجمعه، به فروشگاه اینترنتی بامیلو مراجعه کردند. این حجم از استقبال مردم باعث شد در دقایق اولیه حراجمعه، فروشگاه اینترنتی بامیلو با مشکل تأخیر در نمایش صفحات مواجه شود. به گزارش روابط عمومی بامیلو، این فروشگاه اینترنتی  امسال میزبان میلیون‌ها بازدیدکننده بود و سفارش‌های بامیلو تنها در روز اول ۳۰ برابر روزهای عادی بود.

رامتین منزهیان، رییس هیئت مدیره بامیلو درباره تاخیر در نمایش صفحات بامیلو در ساعت‌های اولیه می‌گوید:«باورش برایمان مشکل بود اما در یک ساعت نخست حراجمعه، بیش از یک میلیون نفر به بامیلو مراجعه کردند که این سایت را دچار تأخیر در عملکرد کرده بود.»

بیش از صد هزار نفر برای نخستین بار و پیش از حراجمعه در بامیلو ثبت نام کرده بودند و برای خرید آماده بودند. منزهیان با اشاره به این رشد گسترده، گفت:«بخش مهمی از اهداف بامیلو تشویق کاربرانی است که به اینترنت دسترسی دارند ولی هنوز خرید اینترنتی را تجربه نکرده‌اند. این کاربران می‌توانند به بزرگ شدن سهم بازار تجارت الکترونیک به حد زیادی کمک کنند. ما معتقدیم ثبت نام این حجم از کاربران جدید در بامیلو، نقطه عطفی در بازار آنلاین بود. یکی دیگر از اهداف بامیلو در کمپین حراجمعه، معرفی خرید اینترنتی به‌عنوان یک فرصت تازه برای ایرانیان است تا بتوانند راحت‌تر خرید کنند و در سرتاسر ایران به کالاهای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. بامیلو در این کمپین به بیش از ۴۳۵ شهر سفارش کالا داشت و این نشان می‌دهد مردم در سراسر ایران به خرید در فضای آنلاین علاقه‌مند هستند.»

معمولا در این مدل از حراج، فروشگاه‌های آنلاین رکورد فروش سالانه خود را می‌شکنند. این قاعده در مورد بامیلو هم صادق است؛ سال گذشته سفارش کالا در بامیلو ۱۵ برابر و امسال ۳۰ برابر روزهای عادی بود. به این معنی که بسیاری از فروشندگان بامیلو به اندازه یک ماه فروش داشتند.

این روز برای بسیاری از تأمین‌کنندگان کالا روز فوق‌العاده‌ای بود. یکی از تأمین‌کنندگان کالاهای الکترونیک به تنهایی در یک روز از حراجمعه بیش از ۱۰۰ هزار یورو معادل ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشت. بیش از ۳۵ درصد از میزان سفارش‌های بامیلو در حراجمعه متعلق به بخش پوشاک بود؛ اما نکته قابل توجه اینجاست که ۷۵ درصد از این پوشاک متعلق به برندهای ایرانی هستند. محصولات الکترونیکی نیز در حراجمعه بسیار مورد استقبال قرار گرفتند. جالب است بدانید برخی از کالاهای الکترونیک به تعداد انبوه به فروش رسیدند. به‌‌طور مثال بیش از ۲۵۰۰ پاور بانک ADATA در این حراج خریداری شدند. رشد ۲۰۰ درصدی کتاب و  رشد ۱۰۰۰ درصدی فروش محصولات ورزشی از دیگر اتفاقات مثبت در حراجمعه بامیلو بود.

«بامیلو سعی کرده در حراجمعه امسال با آمادگی بیشتر خدمات خود را برای مشتریان فراهم کند. به همین دلیل ارسال کالاها از ظهر روز ۵ آذر آغاز شده است و تیم عملیات بامیلو سخت مشغول فعالیت هستند تا سفارش‌ها هر چه زودتر به دست کاربران برسند.» منزهیان با اشاره به این موضوع می‌گوید:« حراجمعه نقطه عطفی در فروش آنلاین ایران بود و امسال بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین  و البته آفلاین اقدام به برگزاری حراجمعه کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این مدل از حراج، در سال‌های آینده هم توسط فروشگاه‌ها و مشتریان بیشتری مورد توجه قرار گیرد. »

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات