امکان فعال کردن ژست های حرکتی سنسور اثرانگشت در اندروید ۶.۰ فراهم شد

پنج‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی اپلیکیشنی منتشر شده است که با استفاده از آن می‌توانید در دستگاه‌هایی که اندروید ۶.۰ مارشمالو و نسخه‌های جدیدتر اندروید را اجرا می‌کنند، از ژست‌های حرکتی سنسور اثرانگشت بهره ببرید.
تبلیغات

حدود دو هفته‌ قبل اپلیکیشن جدیدی منتشر شد که امکان استفاده از ژست‌های حرکتی سنسور اثرانگشت گوشی‌های هوشمند پیکسل گوگل را تقریبا در هر دستگاه اندرویدی دیگری فراهم می‌کرد. اپلیکیشن یادشده توسط یکی از توسعه‌دهندگان XDA به نام ztc1997 ساخته شده است. البته تا به این لحظه اپ یادشده به‌صورت رسمی در فروشگاه گوگل‌پلی منتشر نشده است و این یعنی باید فایل apk آن را دانلود و به‌صورت دستی آن را روی دستگاه خود نصب کنید. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

اگر به هر دلیلی به دنبال اپلیکیشن دیگری هستید که کارایی آن مشابه به اپ مورد اشاره باشد؛ بد نیست Fingerprint Gestures را امتحان کنید. این اپلیکیشن توسط SuperThomasLab توسعه داده شده است. برای مشاهده‌ی تمام اپلیکیشن‌های این توسعه‌دهنده در فروشگاه گوگل‌پلی بر روی این لینک کلیک کنید.

Fingerprint Gestures را می‌توانید به‌صورت کاملا رایگان از فروشگاه گوگل‌پلی دانلود کنید. این اپلیکیشن شما را قادر می‌سازد از سنسور اثرانگشت دستگاه خود استفاده‌های دیگری هم داشته باشید. از جمله برخی ژست‌های حرکتی ارائه‌شده در این اپلیکیشن، می‌توان به تپ، دابل‌تپ و سوایپ‌ برای کنترل گوشی هوشمند اندرویدی اشاره کرد. در حال حاضر می‌توانید با سوایپ از بالا به پایین روی سنسور اثرانگشت دستگاه خود، نوار اعلان دستگاه را باز کنید. همچنین با تپ کردن روی سنسور یادشده، می‌توانید اپلیکیشن دلخواه خود را اجرا کنید. البته کار به همین‌جا ختم نمی‌شود و می‌توان شخصی‌سازی‌های دیگری را نیز در Fingerprint Gestures انجام داد. برخی از امکانات موجود در اپ مورد بحث، نیاز به دسترسی روت دارند، اما اکثر امکانات مهم و اصلی نیاز به روت نخواهند داشت.

نویسنده‌ی وب‌سایت AndroidAuthority که این اپلیکیشن را روی یک دستگاه نکسوس ۶ پی نصب کرده است، می‌گوید پس از چند ساعت که از نصب این اپ گذشت، از کاربردهای آن هیجان‌زده شدم. این اپلیکیشن قابلیت‌های شخصی‌سازی فراوانی در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به همین دلیل هر یک از شما می‌توانید بر اساس نیاز خود، اپلیکیشن را شخصی‌سازی کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات