فیسبوک در حال توسعه ابزار سانسور برای ورود دوباره به چین

پنج‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش تایمز، بسیاری از کارمندان فیسبوک به دلیل توسعه‌ی ابزار سانسور، از این شرکت استعفا داده‌اند.
تبلیغات

فیسبوک در حال توسعه‌ی ابزار جدیدی است که پست کاربران را با توجه به موقعیت جغرافیایی آن‌ها فیلتر می‌کند. به نظر می‌رسد این ابزار اولین قدم برای ورود این شبکه اجتماعی به چین است. نیویورک تایمز با انتشار این خبر اعلام کرده است که برخی از کارمندان فیسبوک به دلیل این موضوع استعفا داده‌اند. 

فیسبوک از سال ۲۰۰۹ در چین فیلتر شده است و حالا جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری این کشور را موقعیت مناسبی برای خود می‌بیند. البته در سال ۲۰۱۰ ، گوگل نیز برای جلوگیری از بلاک شدن سرویس جستجوی خود در چین، تغییراتی در آن اعمال کرده بود و فیسبوک اولین شرکتی نیست که اقدام به این کار کرده است. به نظر می‌رسد فیسبوک کارهای فیلتر کردن پست‌ها را به شرکت دیگری واگذار خواهد کرد.

در روزهای اخیر، بسیاری فیسبوک را به دلیل پخش کردن خبرهای اشتباه و تأثیر آن در انتخاب شدن ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، تحت انتقاد قرار داده بودند؛ البته مارک زاکربرگ در هفته‌ی گذشته تائید کرد که فیسبوک در حال کار روی ابزاری برای فیلتر کردن خبرهای نادرست است.

البته توسعه‌ی ابزار سانسور، می‌تواند اوضاع را برای فیسبوک از این نیز بدتر کند؛ چرا که حالا این شرکت می‌تواند اخبار را به دلخواه فیلتر کند و پست‌هایی را که باب طبع این شرکت هستند، در اختیار کاربران قرار دهد. 

یکی از سخنگویان فیسبوک در این باره گفته است:

ما مدت طولانی است که علاقه‌ی زیادی به حضور در چین داریم و در حال حاضر مطالعات گسترده‌ای برای درک روند کار در این کشور انجام داده‌ایم. با این حال؛ هنوز هیچ تصمیمی در مورد رویه‌ی خود در چین نگرفته‌ایم. در حال حاضر تمرکز ما روی کسب‌وکار‌های چینی است تا تجارت آن‌ها را در خارج از مرزهای چین تبلیغ و با این کار به گسترش کسب‌و‌کار آن‌ها کمک کنیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات