واقعیت مجازی کمک می‌کند بر فراز گوگل ارث پرواز کنید

جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل نسخه‌ی واقعیت مجازی اپلیکیشن گوگل ارث را منتشر کرده است و حالا کاربران می‌توانند با استفاده از فناوری واقعیت ‌مجازی بر فراز نقشه‌های این نرم‌افزار ، پرواز کنند.
تبلیغات

نسخه‌ی واقعیت مجازی گوگل‌ ارث هم‌اکنون به‌صورت کاملا رایگان برای هدست اچ‌تی‌سی وایو (HTC Vive) در دسترس قرار گرفته است و امکان گردش در آثار فرهنگی-تاریخی، نقشه‌های جهانی و ... را به‌صورت واقعیت مجازی برای کاربران فراهم می‌کند. مدت‌ها بود که نسخه‌ی واقعیت مجازی گوگل ارث در مرحله‌ی توسعه قرار داشت. می‌توان طرح کلی این فناوری را شبیه به بخش نمای خیابان نقشه‌های گوگل دانست که غول دنیای جستجوگرها پیش‌ازاین بر روی کارت‌بورد و پلتفرم دی‌دریم منتشر کرده است. اما بخش استریت‌ویو در واقع مجموعه تصاویری است که به‌صورت ۳۶۰ درجه توسط عکاسان مختلف به ثبت رسیده‌ و حالا کاربران نسخه‌ی واقعیت مجازی Google Earth می‌توانند به‌صورت مجازی در سراسر نقاط کره‌ی زمین پرواز کنند یا از آن به‌عنوان تورهای راهنما برای معرفی مکان‌های مختلف بهره بگیرند. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

در حال حاضر Earth VR فقط برای هدست وایو ارائه شده است؛ ولی Mike Podwal مدیر تولید اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی می‌گوید که گوگل به‌صورت کاملا فعال به دنبال پشتیبانی از دیگر پلتفرم‌ها است. اپلیکیشن مورداشاره را می‌توان دومین اپ گوگل دانست که برای هدست وایو منتشر شده است. پیش از این شرکت اهل مانتین ویو، اپلیکیشن محبوب نقاشی Tilt Brush  را برای هدست یادشده عرضه کرده بود. این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۴ و با خرید استودیوی توسعه واقعیت مجازی Skillman & Hackett توسط گوگل، به تصاحب این کمپانی درآمد. البته دقیقا همانند نسخه‌ی معمولی گوگل ارث، نقشه‌ی بسیاری از نواحی در نسخه‌ی واقعیت مجازی این نرم‌افزار کاملا تخت است و تمام مکان‌ها در این نسخه به‌صورت ساختاربندی شده نیستند. ویژگی‌های طبیعی زمین از جمله درخت‌ها اما به‌صورت حجم‌دار در اپلیکیشن مورداشاره ارائه شده‌اند. 

با توجه به سایر فعالیت‌های گوگل در حوزه‌ی واقعیت مجازی، توسعه‌ی Earth VR یک حرکت کاملا منطقی به حساب می‌آید. Podwal و Dominik Kaeser مدیر بخش مهندسی ارثوی‌آر این پروژه را نسخه‌ی تکامل‌یافته‌ی استریت‌ویو می‌دانند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در حال حاضر تمام کنترل‌های حرکتی Earth VR در پلتفرم‌هایی مثل Daydream فعال نیستند. البته امکان ترکیب شدن یکپارچه‌ی استریت‌ویو و ارثوی‌آر نیز وجود دارد. علاوه بر این، به نظر می‌رسد نسخه‌ی واقعیت مجازی گوگل‌ارث، در طرح آموزشی گوگل با استفاده از CardBoard نیز کاربردی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات