فیسبوک استارتاپ FacioMetrics را برای رقابت با اسنپ چت تصاحب کرد
فیسبوک ساعاتی پیش از تصاحب استارتاپ جدیدی خبر داد که در زمینهی شناسایی چهره فعالیت میکند. این استارتاپ FacioMetrics نام دارد و توسط دانشجویان دانشگاه کارنگی ملون در سال ۲۰۱۵ آغاز به کار کرده است. این استارتاپ در زمینهی توسعهی الگوریتمهای یادگیری ماشینی برای شناسایی چهره بهصورت آنی در زمان استفاده از دوربین گوشی هوشمند فعالیت میکند. فیسبوک با انتشار بیانیهای در خصوص تصاحب استارتاپ جدید به این نکته اشاره کرده است که این خرید باعث اضافه شدن قابلیتهای جالب به بخش تصاویر و ویدیوها در فیسبوک خواهد شد و در نتیجهی آن امکان استفاده از فیلترهای آنی، افکتها و ابزارهایی برای اضافه کردن ماسک روی صورت کاربران -نظیر قابلیتی که اسنپچت در اختیار کاربرانش قرار داده است- فراهم میشود.
فرناندو دلا توره، مؤسس و مدیرعامل FacioMetrics در وبسایت این کمپانی در مورد رفتن به زیر پرچم فیسبوک چنین اظهارنظر کرده است:
ما FacioMerics را برای توسعهی الگوریتمی بهمنظور پاسخ دادن به علاقه و تقاضای کاربران برای شناسایی چهره با بهرهگیری از واقعیت افزوده و مجازی و اندازهگیری میزان واکنش سوژه راهاندازی کردیم. حال ما قدم بزرگی برای پیوستن به فیسبوک برمیداریم. با این تصمیم ما کار خود را بسیار گسترش داده و میتوانیم به تعداد بسیار زیادی کاربر برای استفاده از سیستم توسعهیافته دسترسی داشته باشیم.
تصاحب استارتاپ جدید توسط فیسبوک را باید آخرین اقدام غول شبکههای اجتماعی برای رقابت با اسنپچت خواند. با افزایش رقابت بین این دو شبکهی اجتماعی، فیسبوک با دستی باز و بیپروا به تصاحب استارتاپهایی میپردازد که میتوانند سرویس اصلی این کمپانی و سایر سرویسهای زیر پرچمش را از نظر کیفی بهبود بخشند و امکانات جدیدی در اختیار کاربران قرار دهند. فیسبوک در ماه آوریل استارتاپ MSQRD را نیز تصاحب کرد و هماکنون از فناوریهای این کمپانی در نسخهی بتای اپلیکیشن فیسبوک در زمان ثبت تصاویر استفاده میکند. فناوری MSQRD فیلترهایی نظیر پریسما را بهصورت آنی روی تصاویر و ویدیوها اضافه میکند.