مایکروسافت اپلیکیشنی برای بیماران مبتلا به کور رنگی منتشر کرد

جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت اپلیکیشنی منتشر کرده است که می‌تواند به مبتلایان کور رنگی کمک کند.
تبلیغات

از قابلیت‌های متنوع گوشی‌های هوشمند امروزی می‌توان به تفکیک و وضوح بیشتر رنگ‌ها اشاره کرد؛ به گونه‌ای که افراد مبتلا به Color Blind نیز بتوانند طیف‌های رنگی را تشخیص دهند.

با وجود اینکه اپلیکیشن‌های متعددی در این حوزه وجود دارد؛ اما کمپانی مایکروسافت هم بیکار ننشسته و نرم‌افزاری جدید با الگویی منحصربه‌فرد با عنوان Color Binoculars ساخته است. این اپلیکیشن که در حال حاضر تنها برای آی‌اواس منتشر شده به افرادی که مشکل کوررنگی دارند، کمک می‌کند تا بتوانند رنگ‌های خاصی را ببینند که در تشخیص آن‌ها مشکل دارند.

با توجه به اینکه بیماری کوررنگی یک اختلال ارثی در سلول‌های مخروطی چشم به شمار می‌رود و دارای طبقه‌بندی‌های متفاوتی است اما این نرم‌افزار می‌تواند پاسخگوی نیاز تمامی افراد مرتبط با این دسته‌بندی‌ها باشد؛ به‌خصوص سه نوع متداول سرخ‌ دشوار بینی Protanomaly، سبز دشوار بینی Deuteranomaly و آبی‌ دشوار بینی Tritanomaly.

نحوه‌ی کار اپلیکیشن بدین ترتیب است که با اجرای آن دوربین گوشی فعال می‌شود و تصاویر و رنگ‌های طبیعی محیط برای بیماران به بهترین شکل ممکن تنظیم‌شده و به نمایش درمی‌آید. این قابلیت در اموری مانند خرید‌ن گل، هدیه و لباس که مشخصا نیاز به تشخیص و تفکیک رنگ‌ها دارد، به بیماران کمک می‌کند تا بتوانند چنین فعالیت‌هایی را به‌آسانی انجام دهند.

اپلیکیشن دوربینِ  چشمیِ  رنگی (Color Binoculars) در حال حاضر برای کاربران سیستم عامل iOS  به‌صورت مجانی در دسترس قرار گرفته است و فعلاً خبری از انتشار نسخه‌ی ویندوز فون یا اندروید آن نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات