گوگل : مرورگر کروم روی ۲ میلیارد گجت فعال نصب شده است

جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اعلام کرده که مرورگر کروم این کمپانی تا به امروز بیش از ۲ میلیارد بار بصورت فعال روی گجت‌های مختلف نصب شده است.
تبلیغات

بدون شک مرورگر کروم گوگل را باید به‌عنوان محبوب‌ترین مرورگر اینترنتی بشناسیم، اما تا امروز آماری دقیق در مورد اینکه این مرورگر تا چه اندازه‌ مورداستفاده قرار گرفته، ارائه نشده است. حال گوگل اعلام کرده که کروم بیش از ۲ میلیارد بار روی گجت‌های مختلف نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 نصب کروم روی ۲ میلیارد گجت و استفاده فعال از آن به معنای این نیست که ۲ میلیارد نفر از کروم به‌صورت روزانه روی گجت‌های خود استفاده می‌کنند، بلکه کروم بیش از ۲ میلیارد بار روی گجت‌های مختلف نصب شده است. آخرین آمار ارائه‌شده در مورد تعداد کاربران فعال کروم که مربوط به ماه آوریل است نشان از این دارد که کروم توسط بیش از یک میلیارد نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 گوگل سرویس‌های دیگری نیز دارد که بیش از یک میلیارد نفر کاربر دارند. این سرویس‌ها شامل جیمیل، اندروید، سرویس نقشه گوگل، سرویس جستجو و یوتیوب در کنار کروم می‌شود.

 افزایش تعداد کاربران کروم را باید تا حدودی در گرو این موضوع بدانیم که مرورگر این کمپانی به‌صورت پیش‌فرض روی بخش بزرگی از گوشی‌های هوشمند اندروید نصب می‌شود و همچنین کروم نیز همچون سایر سرویس‌های گوگل، یکپارچگی و وابستگی زیادی به سرویس‌های دیگر گوگل دارد. البته نباید از این موضوع صرف‌نظر کرد که کروم به‌واقع یک مرورگر خوب و کاربردی است. هرچند رقبای دیگری نیز نظیر سافاری و فایرفاکس وجود دارند، اما کروم اولین مرورگری است که مفاهیمی نظیر پلاگین را به مرورگر خود آورده و باعث گسترش کاربردهای کروم شده است.

 یکی از معایب کروم را باید مصرف باتری بالا و رم توسط این مرورگر خواند. این موضوع در سیستم‌عامل مک بیش‌ازپیش به چشم می‌خورد. گوگل برای افزایش استفاده از مرورگر کروم و بالا بردن تعداد کاربرانش باید در ساختار این مرورگر تجدیدنظر کرده و آن را به مرورگری کم‌مصرف تبدیل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات