2 برابر شدن فروش کروم‌بوک‌ها: بیشترین نرخ فروش در آمریکا

2 برابر شدن فروش کروم‌بوک‌ها: بیشترین نرخ فروش در آمریکا

زمانی که اولین سری از کروم‌بوک‌ها روانه بازار شدند، اولین سوالی که ذهن کاربران را به خود معطوف کرد این بود که «آیا واقعا به لپ‌تاپی نیاز دارم که مبتنی بر سرویس‌های تحت وب باشد و نتوان اپلیکیشن‌های رایج را بر روی آن نصب کرد؟». اما اکنون اوضاع به کلی تغییر کرده و نتایج فروش کروم‌بوک‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید این محصول به شدت افزایش پیدا کرده است.

بسیاری از کاربرانی که کروم‌بوک را خریداری کرده‌اند بر این باور هستند که این دستگاه بهترین و مناسب‌ترین دستگاهی است که در زمان‌هایی که دسترسی به کامپیوتر شخصی امکان پذیر نیست، می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد.

بر اساس جدیدترین آماری که توسط موسسه ABI منتشر شده، فروش کروم‌بوک‌ در بازه زمانی سه ماهه دوم سال جاری میلادی در مقایسه با سه ماهه نخست 2014، بیش از 67 درصد افزایش یافته است. انتظار می‌رود تعداد دستگاه‌هایی که در کل سال 2014 به فروش خواهند رفت بیش از دو برابر تعدادی باشد که در سال 2013 میلادی به فروش رفته‌اند.

دو برابر شدن نرخ فروش در هر صنعتی شگفت انگیز است. حال تصور کنید این اتفاق درست در زمانی به وقوع پیوسته که فروش کروم بوک در سال 2012 بسیار ناچیز بود و کاربران تمایل چندانی به خرید این محصول نداشتند.

سه کمپانی برتر تولید کننده کروم بوک نیز عبارت اند از ایسر، سامسونگ و اچ‌پی. این سه کمپانی به طور کلی توانسته‌اند 74 درصد از تمامی دستگاه‌های فروخته شده در نیمه نخست سال 2014 را به خود اختصاص دهند. کمپانی ایسر به تنهایی 37 درصد بازار کروم‌بوک‌ها را در دست دارد. البته سه کمپانی فوق تنها تولیدکنندگان کروم‌بوک نیستند، بلکه کمپانی‌های صاحب نام دیگری نظیر دل و توشیبا هم سهمی در این بازار دارند.

در نمودار زیر می‌توانید میزان فروش کروم بوک در گذشته و پیش بینی فروش در آینده را در مناطق مختلف جهان مشاهده کنید:

chromebook-sales-by-region-2012-2019

بر اساس گزارشی که توسط ABI منتشر شده، مشتریان علاقه شدیدی به محصولی دارند که قیمت مناسبی داشته باشد و در عین حال از قابلیت‌های کاربردی خوبی شبیه به یک لپ‌تاپ برخوردار باشد. افزایش فروش کروم بوک در بازار آمریکا و همچنین بازارهای جهانی حاکی از تغییر نگرش خریداران است.

باید توجه داشت که فروش کروم‌بوک‌ها تنها محدود به کاربران خانگی نمی‌شود و در بازارهای عمودی نظیر مراکز آموزشی پایه‌ای نیز فروش خوب و چشمگیری را شاهد هستیم.

نکته جالب در این بین مربوط به بازارهای نوظهور مانند آسیا و اقیانوسیه و همچنین اروپای شرقی است که در آنها کروم‌بوک‌ها نه تنها توانسته‌اند نظر کاربران معمولی را به خود جلب کنند بلکه صاحبان کسب و کارها نیز علاقه‌مند به خرید این محصولات هستند.

با توجه به اینکه ایالات متحده آمریکا در حال حاظر بزرگترین بازار فروش این نوع محصولات است، بر اساس گزارش ABI آمریکای شمالی با در اختیار داشتن 78 درصد بازار فروش کروم بوک، همچنان بزرگترین بازار در سال 2014 باقی خواهد ماند. در سال 2019 بازارهای آسیا و اقیانوسیه و همچنان اروپای شرقی نیز به جمع بازارهای برتر فروش کروم‌بوک خواهند پیوست.

آیا شما تا کنون با کروم‌بوک کار کرده‌اید؟ در صورت پاسخ مثبت، آیا استفاده از آن را به دوستانتان نیز پیشنهاد می‌‌کنید؟


از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید