اپل قراردادی بلند مدت برای خرید پنل OLED به ارزش ۴ میلیارد دلار امضا کرد

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که اپل بیش از ۴ میلیارد دلار برای خرید پنل‌های OLED که در آیفون بعدی استفاده خواهند شد، سرمایه‌گذاری کرده است.
تبلیغات

جی پی مورگان با بررسی فرم موسوم به 10-K اپل، شواهدی دال بر سرمایه‌گذاری این کمپانی برای خرید پنل‌های OLED ارائه کرده است. فرم 10-K سندی است که کمپانی‌ها بصورت سالیانه در آن خلاصه‌ای از عملکرد مالی یک سال خود در اختیار بورس و اوراق بهادار قرار می‌دهند. به نظر‌ می‌رسد اپل در حال انجام یک خرید بزرگ از سامسونگ است که بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌ی پنل‌های OLED شناخته می‌شود.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط جی پی مورگان اپل یک سفارش خرید با دوره‌ی یک ساله را انجام داده که این نوع خرید برای اولین بار انجام شده و ارزش آن بیش از ۴ میلیارد دلار برآورد شده است. اطلاعات موجود نشان از این دارد که اپل در حال تامین منابع مورد نیاز خود برای پنل‌های OLED است که احتمالات در مورد عرضه‌ی نسل بعدی آیفون را با بهره‌گیری از پنل OLED بیش از پیش قوت می‌بخشد.

اپل همواره در گجت‌های الکترونیکی خود از وجود پنل‌های ال‌سی‌دی بهره گرفته، حال آنکه این سیاست در مورد اپل واچ تغییر کرده و کاپرتینویی‌ها از پنل‌های OLED استفاده کرده‌اند. حال بسیاری از شواهد و شنیده‌ها در مورد آیفون بعدی نشان از این دارد که اپل از وجود پنل OLED در نسل بعدی گوشی هوشمند خود استفاده خواهد کرد. همچنین باید به مک‌بوک‌های جدید اشاره کرد که یک نوار OLED لمسی به آن‌ها راه پیدا کرده است.

به طور حتم سامسونگ را باید اصلی‌ترین کمپانی خواند که از مهاجرت آیفون به سمت OLED سود خواهد برد، هرچند سایر کمپانی‌ها نظیر ال‌جی، فاکسکان-شارپ و ژاپن دیسپلی نیز به شدت روی تولید پنل‌های OLED سرمایه‌گذاری کرده‌اند. سیاست در پیش گرفته شده توسط اپل از بعدی دیگر نیز به نفع تولیدکنندگان پنل‌های OLED است و آن پیروی از اپل توسط سایر کمپانی‌ها برای استفاده از این نوع پنل‌ها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات