فیسبوک امکان درج آگهی استخدام را برای رقابت با لینکدین راه اندازی می‌کند

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک قابلیتی ارائه کرده که این شبکه‌ی اجتماعی را از نظر انتشار آگهی استخدام به رقیبی برای لینکداین تبدیل می‌کند.
تبلیغات

فیسبوک دیروز اعلام کرد که قابلیت جدیدی را به سرویس خود اضافه می‌کند که با استفاده از آن مدیران حساب‌های کاربری قادرند آگهی‌های استخدام را در صفحه‌ی خود منتشر کرده و رزومه و اطلاعات مورد نیاز را از همین طریق از افراد علاقمند دریافت کنند. اضافه شدن این ویژگی کار برای لینکداین که تمرکز خود را روی همین ایده گذاشته، کمی سخت‌تر از پیش خواهد شد.

سخنگوی فیسبوک در همین رابطه توضیحاتی را ارائه کرده است:

براساس رفتاری که ما از کاربرانمان در فیسبوک مشاهده کرده‌ایم، بسیاری از کسب و کارهای کوچک نیازهای خود برای استخدام را از طریق انتشار پستی در صفحه‌ی فیسبوک اعلام می‌کنند، از این‌رو ما در حال اضافه کردن قابلیتی هستیم که با استفاده از آن مدیران صفحات می‌توانند نیاز به آگهی استخدام را از این طریق مرتفع کرده و اطلاعات مورد نظر خود را از کاندیداها دریافت کنند.

بخش اعظمی از درآمد لینکداین از طریق دریافت اشتراک ماهیانه از جویندگان کار و کسب و کارهایی که به دنبال استخدام هستند، تامین می‌شود. افراد با پرداخت مبلغ اشتراک تعیین شده می‌توانند رزومه‌های خود را ارسال کرده و با افرادی که در پی استخدام هستند، ارتباط برقرار کنند.

با استفاده از قابلیت انتشار پست‌های مرتبط با استخدام، مدیران صفحات مربوط به کسب و کارها می‌توانند بازدید صفحات را افزایش دهند، حال آنکه با پرداخت مبلغی به فیسبوک قادرند افراد زیادی را مخاطب آگهی‌های خود کنند.

در ماه اکتبر فیسبوک سرویس جدیدی را با نام Marketplace راه‌اندازی کرد که با استفاده از آن افراد می‌توانند به خرید و فروش اجناس دست دوم خود بپردازند. فیسبوک در تلاش است تا از راه‌های مختلف کاربران را درگیر سرویس خود کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات