تبلیغات مایکروسافت برای مرورگر اج در ویندوز 10شروع شد

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی مایکروسافت تبلیغات خود را برای مرورگر اج در ویندوز ۱۰ آغاز کرده و بدین منظور روش غیر معمولی را در پیش گرفته است.
تبلیغات

مایکروسافت از اوایل سال جاری تلاش زیادی را برای تشویق کاربران به منظور آپدیت به ویندوز ۱۰ انجام داه است. علی‌رغم اینکه بهبودهای بسیار زیادی در سیستم‌عامل جدید مایکروسافت اعمال شده اما اکثر کاربران تمایل چندانی ندارند که رایانه‌ی آن‌ها به اجبار به این نسخه آپدیت شود. به نظر می‌رسد مایکروسافت هنوز از این موضوع بهره‌ی چندانی نبرده و حالا این کمپانی تبلیغات مخصوصی را برای مرورگر جدید خود ایجاد کرده و این تبلیغات را برای برخی از کاربران منتشر کرده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.

مرورگر اج مایکروسافت در واقع مکملی برای مرورگر اینترنت‌اکسپلورر این شرکت است. تغییرات ایجاد شده در این مرورگر اما باعث نشد تا کاربران از مرورگرهایی چون کروم، فایرفاکس و اپرا به سمت استفاده از اج روی بیاورند. ظاهرا مایکروسافت فکر می‌کند که با نمایش دادن آگهی‌های پاپ‌آپ در نوار تسک‌بار می‌تواند در انتخاب مرورگر اج توسط کاربران تاثیرگذار باشد. Brad Chacos یکی از نویسندگان وب‌سایت پی‌سی‌ورلد، از یکی از این پاپ‌آپ‌های تبلیغاتی اسکرین‌شات تهیه و آن را در اینترنت منتشر کرده است.

تبلیغ یاد شده این موضوع را یادآوری می‌کند که کاربران می‌توانند با استفاده از مرورگر اج مایکروسافت، امتیازاتی را بدست بیاورند. اما اگر از قبل یکی از کاربران معمولی مرورگر یاد شده باشید، چنین تبلیغی برایتان به نمایش در نمی‌آید. به همین ترتیب اگر آیکون مرورگر اج را در تسک‌بار خود داشته باشید، تبلیغ پاپ‌آپ جدید این مرورگر جایی برای نمایان شدن نخواهد داشت.

آنچه در مورد این تبلیغ برای کاربران مزاحمت ایجاد کرده این است که به نظر نمی‌رسد مایکروسافت آن را یک تبلیغ بداند. تبلیغ مورد بحث به صورت یک پیشنهاد در بخش شخصی‌سازی ویندوز نمایان نمی‌شود. هر چند که پیشنهادات یاد شده در این بخش نیز با مخالفت کاربران مواجه شده بود. هم اکنون تبلیغ مرورگر اج به صورت یکی از ترفندها و نکات مایکروسافت به کاربران نمایش داده می‌شود. اگر می‌خواهید این مورد را غیر فعال کنید به مسیر Settings > System > Notifications & Actions رفته و گزینه‌ی دوحالته‌ی tips, tricks, and suggestions را در حالت خاموش قرار دهید.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در مورد شیوه‌ی عملکرد مایکروسافت برای نمایش تبلیغ مرورگر اج در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات