مدیر نوکیا از بازگشت به بازار گوشی های هوشمند در پاییز 2016 می گوید

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مدیران ارشد نوکیا باردیگر اعلام کرده که نوکیا طی فصل پاییز به بازار گوشی‌های هوشمند باز خواهد گشت.
تبلیغات

در یک سال اخیر شایعات متعددی در مورد بازگشت مجدد نوکیا به حوزه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند مطرح شده که برگرفته از توافقی است که نوکیا با مایکروسافت انجام داده است.

مایک وانگ، مدیر نوکیا در چین طی گفتگویی با The Paper اعلام کرده که نوکیا تولید گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را در برنامه دارد. براساس اطلاعات ارائه شده نوکیا بیش از ۳۵۰ میلیون دلار روی ایجاد یک زیرساخت جدید برای تولید گجت‌های موبایل سرمایه‌گذاری کرده است. این زیرساخت جدید شامل زنجیره‌ای برای تولید گوشی‌های هوشمند با برند نوکیا توسط فاکسکان و کمپانی HMD Global Oy است که توسط متخصصانی از نوکیا مدیریت می‌شود، از این‌رو نوکیا خود بصورت مستقیم دخالتی در تولید گوشی‌های هوشمندش ندارد، هرچند برندش روی محصولات نقش خواهد بست.

نوکیا در سال ۲۰۱۴ بخش تولید گوشی‌های هوشمندش را طی توافقی در ازای دریافت بیش از ۷ میلیارد دلار به مایکروسافت واگذار کرد. فنلاندی‌ها همچنین توافق کردند که تا دوسال وارد بازار گوشی های هوشمند نشوند. البته فروش بخش تولید گوشی‌های هوشمند را باید بخشی از استراتژی نوکیا خواند که برای بازسازی در ساختار کمپانی از سال ۲۰۱۳ آغاز شده بود. فنلاندی‌ها با خرید نیمی از سهام زیمنس آلمان و فروش بخش‌هایی چون تولید گوشی هوشمند و سرویس نقشه‌‌های Here و سپس تصاحب آلکاتل لوسنت، جای پای خود را در زمینه‌ی تولید تجهیزات مخابراتی مستحکم‌تر کردند. همچنین از دیگر خرید‌های نوکیا باید به تصاحب کمپانی Withings نیز اشاره کرد که در حوزه‌ی گجت‌های پوشیدنی فعالیت می‌کند.

نوکیا با انتشار گزارش مالی خود در فصل اخیر خبر از کاهش ۱۱ درصدی در فروش محصولات اینترپرایز داد، از این‌رو به نظر می‌رسد بازگشت به بازار تولید گوشی‌های هوشمند می‌تواند اوضاع را برای نوکیا بهبود دهد.

به نظر می‌رسد نوکیا سه گجت مبتنی بر اندروید نوقا را در دست توسعه دارد. این سه گجت شامل یک تبلت با نمایشگر بزرگ و دو گوشی هوشمند رده بالا است که به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز خواهند شد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات