نوکیا تصاحب آلکاتل-لوسنت را کامل کرد

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از گذشت ۱۸ ماه از تصاحب آلکاتل-لوسنت توسط نوکیا، فنلاندی‌ها از تکمیل فرآیند تصاحب این کمپانی خبر دادند.
تبلیغات

نوکیا در آوریل ۲۰۱۵ از توافق با آلکاتل لوسنت برای تصاحب این کمپانی خبر داد. هرچند در طی ۱۸ ماه اخیر تمام مجوزها برای تصاحب این کمپانی صادر شده بود، اما نوکیا در ژانویه ۲۰۱۶ اعلام کرد که برای در اختیار گرفتن تمام سهام کمپانی فرانسوی نیاز به زمانی ۹ ماهه دارد. حال نوکیا اعلام کرده که با در اختیار گرفتن تمام سهام آلکاتل-لوسنت، این کمپانی را مال خود کرده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که نوکیا اغلب سهام این کمپانی را مال خود کرده و تنها بخش کوچکی از سهامداران باقی مانده‌اند که سهم خود را در انتظار برای دریافت مبلغی بیشتر نگه داشته‌اند.

حال که نوکیا آلکاتل لوسنت را بصورت کامل در اختیار گرفته، می‌تواند سیاست‌های خود را برای این کمپانی اعمال کرده و هزینه‌ها و درآمد را بصورت کلی حسابرسی کند. تصاحب آلکاتل لوسنت را باید بخشی از استراتژی نوکیا برای در پیش گرفتن برنامه‌های بازسازی خواند که از سال ۲۰۱۳ آغاز شده است. فنلاندی‌ها در سال ۲۰۱۳ قریب به ۵۰ درصد از سهام کمپانی آلمانی زیمنس را مال خود کردند. در سال ۲۰۱۴ کمپانی مایکروسافت بخش تولید گوشی‌های هوشمند نوکیا را در ازای دریافت بیش از ۷ میلیارد دلار فروخت. در سال ۲۰۱۵ نوکیا علاوه بر خرید آلکاتل لوسنت، بخش توسعه‌ی نقشه‌های Here را وگذار کرد. در ماه‌های اخیر اخبار متعددی در رابطه با احتمال بازگشت نوکیا به حوزه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند منتشر شده است. نوکیا چندی پیش تبلتی را راهی بازار کرد که با رویکرد مثبت منتقدان روبرو شد.

با وجود اینکه نوکیا آلکاتل لوسنت را تصاحب کرده، اما این کمپانی فنلاندی موفق شده تا هزینه‌های خود را کاهش دهد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط نوکیا در پایان اکتبر، این کمپانی ضرردهی در سه ماهه‌ی سوم را به ۱۳۵ میلیون دلار کاهش داده است. نوکیا در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ ضرری ۷۰۰ میلیون دلاری را متحمل شده بود. پس از تصاحب آلکاتل لوسنت، نوکیا موفق شد تا فروش خود را به بیش از ۶ میلیارد دلار افزایش دهد.

نظر شما در مورد وضعیت نوکیا چیست؟ آیا این کمپانی می‌تواند دوباره به روزهای خوب بازگردد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات