سامسونگ برای مک بوک‌ های جدید اپل نوار ابزار لمسی می‌سازد

پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حاکی از این است که شرکت سامسونگ تامین کننده پنل OLED نوار لمسی MacBook Pro جدید شرکت اپل است.
تبلیغات

شرکت سامسونگ مدت‌ها است که تامین کننده‌ی قطعات و بخش‌های مختلف محصولات اپل بوده و حتی با وجود رقابت میان این دو کمپانی این رابطه‌ی کاری همچنان ادامه داشته است. بر اساس گزارش منتشر شده در کره‌ جنوبی، ظاهرا سامسونگ به عنوان تامین کننده‌ی قسمت‌های مختلف نوار لمسی (Touchbar) مک بوک‌های جدید که در هفته‌ی گذشته رونمایی شد، انتخاب شده است.

در این گزارش آمده که سامسونگ از نمایشگر‌هایی با پنل‌های OLED و از خط تولید A2 برای نوار لمسی مک بوک‌ها استفاده کرده است و ظاهرا این تصمیم اپل بوده که از این مدل به دلیل نازکی بیشتر از سایر پنل‌های متداول LED، استفاده شود.

بر اساس این گزارش، قطعات مورد نیاز برای کنترل کننده‌ی یکپارچه‌ مک‌بوک پرو که بخش مهم و حیاتی برای ارتباط میان لپ تاپ و نوار لمسی است نیز توسط بخش System LSI شرکت سامسونگ تامین می‌شود.

تا به حال هیچدام از شرکت‌های اپل یا سامسونگ ادعا‌های مطرح شده را تایید نکرده‌اند و در عین حال تا رسیدن مک بوک‌های جدید به بازار و جداسازی قطعات آن از هم نمی‌توان در خصوص این موضوع مطمئن بود، اگرچه به انحصار در آمدن بازار ساخت پنل‌های OLED برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها بوسیله‌ی سامسونگ، باور این مسئله را سخت نمی‌کند.

حتی پیشتر شایعاتی در خصوص تامین نمایشگر‌های OLED آیفون‌های بعدی توسط سامسونگ منتشر شده بود، به این ترتیب به نظر می‌رسد اپل نیز در پی استفاده از این نوع صفحات در گوشی‌های آتی خود باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات