گوگل کمپانی Firebase را به تصاحب خود درآورد

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
مطالعه 3 دقیقه
گوگل سرویس Firebase را به تصاحب خود درآورد. این سرویس در زمینه همگام‌سازی (Synchronization) ابری فعالیت می‌کرده است، گوگل نیز قصد دارد راه این شرکت را با قدرتی چند برابر ادامه دهد. همچنین این خرید قدمی تازه برای غول جستجوی دنیای اینترنت به حساب می‌آید تا خود را در ذهن برنامه‌نویسان بیش از پیش پیش‌رو نشان دهد.
تبلیغات

 وظیفه اصلی کمپانی Firebase ارائه مکانیسمی برای توسعه دهندگان بوده است تا اپلیکیشن‌های موبایل و همچنین اپلیکیشن‌های بر پایه وب بنویسند و این دو با یکدیگر همگام باشند.

گوگل دیروز اعلام کرده است که کارکنان این شرکت خریداری شده، قرار است به زودی به تیم محاسبات ابری گوگل بپیوندند. به طور واضح‌تر کمپانی Firebase سرویسی را پیشنهاد می‌کند که در آن به اپلیکیشن‌ها اجازه داده می‌شود در مرورگر یا iOS اپل و سیستم عامل موبایل گوگل یعنی اندروید کار کنند و به وسیله یک سرور مرکزی تمام اطلاعات بین آن‌ها ذخیره و به اشتراک گذاشته شود. 

بنیان‌گذار و مدیر اجرائی شرکت Firebase در پستی در وبلاگ شرکت خود می‌نویسد:

در طول ۳ سال گذشته، ما یک ایده دیوانه وار که تنها احتمال موفق شدنش وجود داشت را به محصولی تبدیل کردیم که ابزاری با منفعت به حساب می‌آید و 110,000 توسعه دهنده اکنون از آن استفاده می‌کنند. امروز با پیوستن به گوگل، نمی‌توانیم از این خوشحال‌تر باشیم.

این خرید توسط گوگل می‌تواند منافعی بسیار برای برنامه‌نویسان و توسعه دهندگان مستقل در سراسر جهان داشته باشد تا آن‌ها نیز در توسعه و ساخت نرم‌افزار‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف برای غول دنیای تکنولوژی سهیم باشند و به قدرت و خلاقیت خود ادامه دهند.

بازار دنیای کامیپوتر اکنون تنها در دست چند غول است که در رتبه‌های اول آن می‌توان اپل، گوگل، مایکروسافت و آمازون را نام برد. هر کدام تکنولوژی را توسعه داده‌اند تا به راحتی از سخت‌افزار‌های رده پایین تا اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های رده بالا را پشتیبانی کنند. اما این برنامه نویسان هستند که با ساخت اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلف از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا گزارش هزینه‌های شرکت‌ها، کاری کرده اند که غول‌های این چنینی در دنیای تکنولوژی به وجود آیند.

اکنون Firebase می‌خواهد به گوگل کمک کند تا موانع پیش‌روی برنامه نویسان را به حداقل ممکن برساند. در این زمینه گوگل می‌گوید:

صنعت موبایل یکی از سریع‌ترین دسته بندی‌ها در بخش توسعه اپلیکیشن‌ها است اما هنوز برای بسیاری از برنامه نویسان بسیار سخت است. با Firebase، توسعه دهندگان می‌توانند خیلی راحت اطلاعات را بین اپلیکیشن‌های موبایل و وب سینک کنند بدون اینکه مجبور باشند ارتباطات مختلف را مدیریت کنند یا اینکه ابزار سینک پیچیده‌ای را بنویسند. Firebase کمک می‌کند ساخت اپلیکیشن‌هایی که در حالت آفلاین کار می‌کنند و کتابخانه‌های پر از ویژگی دارند بین انواع پلتفرم موبایل و وب راحت‌تر شود. از جمله این پلفترم‌ها اندروید و iOS را می‌توان مثال زد.اگر یکی از توسعه‌دهندگان Firebase هستید، به زودی بهبود‌هایی را مشاهده خواهید کرد و اگر یکی از مشتریان پلتفرم ابری گوگل هستید، به زودی راه ساخت اپلیکیشن‌های موبایل و وب آسان‌تر خواهد شد. تمام تیم Firebase به گوگل خواهند پیوست و تحت رهبری بنیان‌گذار Firebase جیمز تامپلین و اندرو لی، سخت کار خواهند کرد تا ویژگی‌های جدید و عالی را خلق کنند.

وقتی که بخواهیم مقایسه‌ای در زمینه محاسبات ابری ترتیب دهیم، گوگل را اکنون باید در مرتبه بالاتری از اپل قرار دهیم، البته رقیب دیرینه این شرکت در زمینه موبایل، هنوز قدرتمند است. مایکروسافت نیز از سرویس Azure استفاده می‌کند و سرویس ابری بسیار قوی را در اختیار دارد. آمازون با Web Services نیز در این زمینه دستی بر اتش دارد و خیلی زودتر برنامه‌نویسانی را فراخوانده تا ابزاری آنلاین و راحت در اجرا را توسعه دهند. پایه گذار شرکت Firebase معتقد است تحت مدیریت گوگل، سرویس Firebase بهبود و پیشرفت پیدا خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات