IDC: آمار فروش تبلت ها برای هشتمین فصل متوالی کاهش یافت

چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش جدید IDC بازار تبلت‌ها هشتمین فصل متوالی رکود را پشت سر گذاشته و تنها ۴۳ میلیون دستگاه تبلت در مجموع راهی بازار شده است.
تبلیغات

گزارش جدید IDC نشان از این دارد که بازار تبلت‌ها برای هشتمین فصل متوالی درگیر رکورد بوده است. براساس آمار ارائه شده، عرضه‌ی تبلت‌ها در تابستان سال جاری با کاهشی ۱۴.۷ درصدی در مقایسه با تابستان سال ۲۰۱۵ به ۴۳ میلیون دستگاه رسیده است. مجموع تبلت‌های عرضه شده به بازار در تابستان سال ۲۰۱۵ بیش از ۵۰.۵ میلیون دستگاه گزارش شده بود. گزارش IDC مجموع عرضه‌ی تبلت‌های مستقل و نمونه‌هایی را که به همراه کیبورد عرضه می‌شوند، مورد بررسی قرار داده است.

دو تولید کننده‌ی اصلی تبلت‌ها موفق شده‌‌اند تا همچنان جایگاه اول و دوم را در رده‌بندی موجود حفظ کنند. اپل و سامسونگ در چند فصل اخیر رتبه‌ی اول و دوم را از آن خود کرده‌اند. آمازون نیز پس از این دو کمپانی جایگاه سوم را در اختیار دارد. پنج کمپانی بزرگ تولیدکننده‌ی تبلت در بازار موفق شده‌‌اند تا بیش از ۵۵.۸ درصد از تبلت‌های عرضه شده را به خود اختصاص دهند که در مقایسه با ۴۶.۸ درصد سال گذشته نشان از بهبود وضعیت برای تولیدکنندگان برتر دارد. البته باید به این نکته اشاره کرد که هیچ یک از تولیدکنندگان موفق نشده تا تعداد عرضه‌ی خود را به بیش از ۱۰ میلیون دستگاه برساند.

در بالای جدول، اپل و سامسونگ شاهد کاهش فوق‌العاده‌ی عرضه‌ی محصولات خود هستند، حال آنکه اپل سهم خود را با وجود کاهش عرضه افزایش داده و به ۲۱.۵ درصد رسانده است. سهم سامسونگ از عرضه با کاهش ۰.۹ درصدی به ۱۵.۱ درصد رسیده است، کاهش سهم سامسونگ باعث شده تا اختلاف این کمپانی با اپل بیش از پیش افزایش یابد. بسیاری از کارشناسان دلیل ایجاد شکاف بین اپل و سامسونگ را عرضه‌ی آیپد پرو توسط اپل عنوان کرده‌‌اند.

آمازون برای سومین بار موفق شده تا خود را در فصلی غیر از پاییز و تعطیلات سال نو در میان پنج عرضه کننده‌ی برتر تبلت قرار دهد که علت اصلی این موضوع عرضه‌ی تبلت‌های ارزان قیمت فایر توسط این کمپانی است. البته IDC تبلت‌های ۶ اینچی را در آمار خود دخالت نداده که از این‌رو میزان عرضه تبلت‌های آمازون با کاهش همراه شده است.

لنوو با وجود تعداد کم عرضه شاهد افزایش ۰.۳ درصدی بوده و سهم خود را به ۶.۳ درصد رسانده است. هواوی نیز با افزایش ۱.۹ درصدی موفقیت خود در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند را در مورد تبلت‌ها نیز تکرار کرده و سهم خود را به ۵.۶ درصد رسانده است. نکته‌ی قابل توجه در مورد لیست عرضه کنندگان بزرگ تبلت‌ها، عدم حضور نام مایکروسافت است.

باید دید که آینده چه سرنوشتی را برای این حوزه رقم خواهد زد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات