مرورگر کروم اندروید برای کار با یک دست بهینه می‌شود

چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با انتقال محل آدرس و دکمه‌های پرکاربرد مرورگر کروم، این مرورگر محبوب گوشی‌ها را برای کار با یک دست بهینه می‌کند.
تبلیغات

گوشی‌ها اکنون بسیار بزرگ هستند اما دست بسیاری از کاربران به اندازه‌ای که بتوانند تنها با یک‌دست کنترل کاملی روی گوشی داشته باشند، بزرگ نیست. بنابراین زمانی که می‌خواهیم با دستگاه کار کنیم و تنها با یک دست المنت‌هایی که در قسمت‌های بالایی نمایشگر گوشی قرار دارند را لمس کنیم، بسیاری اوقات به مشکل می‌خوریم.

این مشکل را احتمالا بسیاری از شما که از کروم برای وبگردی با گوشی خود استفاده می‌کنید، احساس کرده‌اید. دکمه‌های ناوبری و گردش بین تب‌ها و نوار آدرس کروم در بخش بالایی نمایشگر قرار دارند که قطعا با یک دست، دسترسی به آن‌ها راحت نیست.

خوشبختانه مهندسان نرم‌افزار گوگل متوجه این مشکل شده‌اند و قرار است در نسخه‌های آینده کروم برای اندروید نوار آدرس، تب‌های باز و ایجاد تب جدید، به بخش پایینی مرورگر منتقل شود. این خبر برای کسانی که عادت دارند تنها با یک دست با گوشی خود کار کنند، بسیار خوشحال کننده است. با اینکه شاید این تغییر ساده‌ و کوچکی به نظر آید اما راحتی استفاده از این مرورگر را به مراتب بیشتر از قبل خواهد کرد. برای مثال تصور کنید که گوشی را با دست راست خود گرفته‌اید، اکنون همه دکمه‌های پرکاربرد مرورگر درست در کنار انگشت شصت شما قرار گرفته‌اند و بدون هیچ حرکت غیرمعمول می‌توانید بین تب‌ها گردش کنید، آدرس جدیدی را وارد کنید یا دکمه ایجاد تب جدید را فشار دهید.

new chrome

اندروید پلیس توانسته این امکان را بررسی کند اما همانطور که در تصویر بالا نیز مشخص است چون این نسخه در مرحله آزمایشی قرار دارد، همچنان نوار سفید رنگی به جای نوار قبلی در بخش بالایی صفحه مشاهده می‌شود که قطعا در نسخه نهایی رفع خواهد شد.

گوگل احتمالا آخرین توسعه دهنده مرورگری است که دکمه‌های ناوبری مرورگر را به پایین می‌آورد؛ چرا که اپل پیش از این برخی از دکمه‌های پرکاربرد سافاری را به پایین نمایشگر آورده بود و مایکروسافت هم کاملا نوار آدرس و دیگر دکمه‌ها را برای سال‌ها است که در همین بخش پایینی در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات