تماشا کنید: مایکروسافت پیش از اپل ایده‌ "تاچ بار" را پیاده کرده بود

یک‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت پیش از اپل و در سال ۲۰۱۰، ایده‌ای مشابه Touch Bar‌ را پیاده‌سازی کرده بود.
تبلیغات

اپل هفته‌ی گذشته از جدیدترین نوآوری‌ خود با نام Touch Bar رونمایی کرد، تاچ بار یک نوار لمسی است که در بالای کیبورد قرار گرفته و در حقیقت جایگزینی برای کلید‌های Function محسوب می‌شود.

شکی در این نیست که محصولات جدید اپل به اندازه‌ی سرفیس استودیوی مایکروسافت تاثیرگذار نیست. اما مسئله‌ی یاد شده با در نظر گرفتن این موضوع که در حقیقت مایکروسافت در سال ۲۰۱۰ ایده‌ی مشابهی را پیاده‌سازی کرده بوده است، قوت می‌گیرد.

در ویدئوی زیر کیبورد تطبیقی مایکروسافت به نمایش گذاشته شده است:

کیبورد تطبیقی به چه معنا است؟ این کیبورد یک پروژه‌ی تحقیقاتی است که توسط Microsoft Hardware و با هدف بررسی چگونگی عملکرد کیبوردی توسعه داده شده است که قابلیت‌های یک نمایشگر و یک ابزار ورودی را ترکیب می‌کند و به افزایش بهره‌وری کاربر منجر می‌شود. این کیبورد به یک نوار نمایشگر لمسی در بخش بالای خود مجهز شده است. علاوه‌براین، نمایشگر یاد شده زیر تمام کلیدها را پوشانده است، این موضوع سبب می‌شود تا امکان تغییر دادن بی‌درنگ برچسب کلیدها نیز فراهم شود. چنین قابلیتی سبب می‌شود که شما قادر به انجام مواردی مانند تغییر مجموعه‌ی کاراکترها به زبانی دیگر یا نمایش آیکون‌های دستوری باشید. 

 با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد که مهندسان اپل حین کار بر روی تاچ بار، ویدئوی بالا را نیز تماشا کرده‌اند.

در حقیقت به نظر می‌رسد که خود مایکروسافت نیز برای توسعه‌ی طرح مفهومی Display Cover در سال ۲۰۱۵، این ایده را بررسی کرده است.

DislayCover یک کاور جلدی و یک کیبورد لمسی است که به همراه کلید‌های فیزیکی، استفاده از آن بسیار راحت و لذت‌بخش است. یک نوار باریک نمایشگر e-link با رزولوشن ۱۲۸۰x۳۰۵ پیکسل، فضای در دسترس از نمایشگر دستگاه را به میزان ۸ درصد افزایش می‌دهد. نمایشگر یاد شده به کاربر امکان دستکاری UI، دسترسی همزمان به چند اپلیکیشن، حاشیه‌نویسی با استایلوس، ژست‌های حرکتی و تعامل با ترک‌پد را می‌دهد.

گاهی اوقات طرفدران مایکروسافت از اینکه شرکت محبوبشان پیش از دیگران ایده‌ای را توسعه می‌دهد، اما ایده‌ی یاد شده در محصول رقبا به کار گرفته می‌شود، مایوس می‌شوند. با این حال به نظر می‌رسد که در این مورد، ایده‌ای که اپل به کار گرفته است، ساختار مناسبی دارد، چرا که کاربر برای استفاده از تاچ‌بار، ناگزیر است تمرکز خود را بین کیبورد و نمایشگر لپ‌‌تاپ تقسیم کند و اینکه تعداد قابلیت‌هایی که اپل برای این نوار باریک در نظر گرفته، بیش از حد است. شاید اپل زمانی، نمایشگر بزرگتری را برای نوار تاچ‌بار در نظر بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات