توییتر فعالیت واین را متوقف می‌کند

شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بنابر اطلاعات موجود به نظر می‌رسد توییتر قصد دارد سرویس واین را که مخصوص اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه است، متوقف کند.
تبلیغات

توییتر اعلام کرد که در ماه‌های آینده فعالیت اپلیکیشن واین را که مربوط به همین سرویس برای به اشتراک گذاری ویدیو‌های کوتاه است، متوقف می‌شود. منابع نزدیک به توییتر اعلام کرده‌اند که دور جدید تعدیل نیرو در توییتر شماری از کارمندان واین را نیز در برگرفته است، حال آنکه توییتر اظهار نظری را در این خصوص انجام نداده است. توییتر اپلیکیشن واین را که مربوط به همین سرویس است برای اضافه کردن ویدیو به قابلیت‌های توییتر، در اختیار کاربران قرار داد.

توییتر اعلام کرده که به زودی هیچ واینی را حذف نخواهد کرد. این کمپانی این چنین اظهار نظر کرده است:

ما برای شما و واین‌های شما ارزش قائل هستیم، از این‌رو تغییرات را از راه درست انجام خواهیم داد. کاربران قادرند تا به واین‌های خود دسترسی داشته و آن‌ها را دانلود کنند. ما وب‌سایت مربوط به این سرویس را سرپا نگه خواهیم داشت، چرا که معتقدیم دسترسی داشتن به محتوای غنی واین بسیار مهم و حیاتی است.

توییتر واین را در سال ۲۰۱۲ در وضعیتی خرید که هنوز سرویس خود را راه‌اندازی نکرده بود. این سرویس در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد و ویدیوهای ۶ ثانیه‌ای واین برای نمایش هایلایت رقابت‌های ورزشی، کمدی و افکت‌های تصویری بسیار محبوب شد. شماری از کاربران واین با اشتراک‌گذاشتن ویدیوهای جالب توجه، بسیار مشهور شده و به هنرمندان نام آشنایی بدل شدند.

اما واین در نهایت به چیزی که توییتر در نظر داشت، تبدیل نشد. موسسان این سرویس توییتر را ترک کردند و کمپانی مادر نیز آنچنان که باید روی واین سرمایه‌گذاری نمی‌کرد. اضافه شدن ویدیو به اینستاگرام در سال ۲۰۱۳ همه چیز را تغییر داد و رشد واین را متوقف کرد.

پایان واین همزمان با آغاز تغییرات بزرگ در توییتر خواهد بود، چراکه این سرویس در تلاش است تا رشد تعداد کاربرانش را افزایش دهد و از این‌رو دست به تغییرات گسترده‌ای خواهد زد. توییتر اعلام کرده که ۹ درصد از کاربرانش را که شامل بیش از ۳۵۰ نفر می‌شود، اخراج می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات