گوشی‌های گلکسی اس 9 سامسونگ و ال‌جی جی 7 به مودم 5G مجهز خواهند شد

چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۱۸ پرچمدارهای سامسونگ و ال‌‌جی برای اولین بار از مودم 5g استفاده کنند.
تبلیغات

تا پایان سال ۲۰۱۶ اندک زمانی بیشتر باقی نمانده و می‌توان گفت آرام آرام پرونده معرفی گوشی‌های هوشمند جدید و پرچمداران شرکت‌های بزرگ نظیر ال‌جی و سامسونگ در حال بسته شدن است، سالی که با فراز و نشیب‌های بسیاری در صنعت موبایل و ساخت قطعات پیشرفته همراه بود. شکست ال‌جی با معرفی موبایل ماژولار جی ۵ تا افت سهام سامسونگ به دلیل مشکلات گلکسی نوت ۷ تنها بخشی از رویداد‌های امسال بودند.

با اینکه اتفاقات ناخوشایند زیادی در این مدت پیش آمد اما معرفی تکنولوژی‌های جدید و محصولات تازه‌ی شرکت‌هایی مانند انویدیا، ای‌ام‌دی و حتی کوالکام آغازگر دوره‌ی جدید از بازار رقابت در عرصه‌ی موبایل است. دوره‌ای که تا پیش از شروع، حدس و گمان‌های مختلفی در خصوص آینده آن زده خواهد شد.

با معرفی ساخت مودم‌های نسل پنجم اینترنت موبایل یا 5G توسط شرکت کوالکام تحت نام اسنپدراگون X50 و برنامه‌ریزی این کمپانی برای استفاده گسترده و رسمی از این تکنولوژی در بازی‌های زمستانی سال ۲۰۱۸ در کشور کره‌ی جنوبی، می‌توان انتظار داشت تا آن زمان گوشی‌های Galaxy S9 و LG G7 نیز تا آن زمان به این مودم‌ها تجهیز شوند.

در عین حال با توجه به برنامه‌ریزی کوالکم برای ارائه‌ی این مودم به سازندگان گوشی‌های هوشمند در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ است، می‌توان احتمال داد که پرچمدار‌های ساخته شد در ابتدای سال ۲۰۱۸ مجهز به چنین تکنولوژی باشند.

با توجه به اینکه گزارش ارائه شده بر اساس تحلیل و استفاده از حدسیات بوده و دلیل قطعی بر وقوع آن وجود ندارد اما موارد مطرح شده و شروع به کار فاز آزمایشی تست و بررسی شبکه‌ی 5G در کشورهای مختلف با همکاری اپراتورها این امید را خواهد داد که نسل پنجم اینترنت موبایل زودتر از آنچه که پیش بینی می‌شد به شکل عمده و تجاری در اختیار کاربران قرار گیرد.

البته این احتمال نیز وجود دارد که تا سال ۲۰۱۸ اتفاقات و اختراعات مختلف آنچه را که پیش بینی ‌می‌شود را به کلی دگرگون سازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات