تویوتا به دنبال ساخت ربات سخنگو

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت تویوتا از کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده‌ی اتومبیل ژاپنی قصد داشته به عنوان یک شریک مکالمه یا همان همدم، ربات کوچکی تولید کند.
تبلیغات

چند سال قبل کمپانی تویوتا رباتی را به نام کی‌ روبو معرفی کرد که ۱۳.۴ اینچی بود و به عنوان شریک مکالمه یا همدم شناخته می‌شد. حتی تویوتا این ربات را با کوییچی واکاتا فضانورد ژاپنی، در سال ۲۰۱۳ راهی فضا کرد تا هم صحبتی برای او شود. 

حال تویوتا می‌خواهد با نسخه کوچکتر کی‌روبو آن را شریک مکالمه یا بهتر بگوییم همدمی برای مردم ژاپن کند. نسخه کوچک‌تر کی‌روبو تنها ۴ اینچ بوده و می‌تواند با افراد به گفتگو بپردازد و نقش یک دوست را ایفا کند. به لطف ابعاد کوچک این ربات، می‌توان با قرار دادنش در کف دست به سفرهای طولانی رفت و جای خالی یک همسفر را پر کند.

کی‌روبو ۴ اینچی هنگام صحبت کردن با افراد نوری در حاشیه گوش‌های آن روشن می‌شود و با استفاده از دوربینی به تشخیص چهره طرف مقابل می‌پردازد تا مطابق با فرد، هم صحبت آن شود. کی‌روبو با استفاده از سرویس‌های ارتباطی می‌تواند سر و دستان خود را حرکت داده تا بتواند حالت طبیعی‌تری هنگام صحبت از خود نشان دهد.

تولید چنین ربات توسط شرکت خودروسازی تویوتا، عملی عجیب به شمار می‌رود. به گزارش رویترز، اگرچه تولید ربات از محدوده تولیدات تویوتا خارج است اما باتوجه به کاهش زاد و ولد در ژاپن می‌تواند به افزایش این نرخ کمک شایانی کند. همچین کی‌روبو به عنوان همدم می‌تواند در کنار افراد مسن یا جوان تنها نقش خود را به خوبی ایفا کند. تویوتا با طراحی نرم‌افزار اختصاصی برای کی‌روبو کوچک، این قابلیت را به افراد خواهد داد تا از طریق بلوتوث آن را به گوشی‌هوشمند متصل کنند.

این ربات در حال‌حاضر تنها وارد بازار استان آیچی و شهر توکیو خواهد شد و دیگر مناطق ژاپن باید تا سال 2017۲۰۱۷ منتظر باشند. تویوتا اشاره‌ای به قیمت کی‌روبو کوچک نداشته اما گفته می‌شود با قیمت ۳۹۱ دلاری وارد بازار خواهد شد. 

نظر شما درباره کی‌روبو تویوتا چیست؟ آیا می تواند یک ربات کارآمد برای افراد تنها باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات