فیروزآبادی:تولید محتوا در فضای مجازی در دنیای سیاست، اقتصاد و فرهنگ، قدرت است

دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
دبیر شورای عالی فضای مجازی از تولید محتوای دیجیتال در فضای مجازی به عنوان قدرت در دنیای سیاست، فرهنگ و اقتصاد یاد کرد و به بیان مشکلات این حوزه در ایران پرداخت.
تبلیغات

ابو الحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم افتتاح نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال سال ۹۵ در مصلای تهران گفت: «چند سالی است که کشور شاهد تحول بزرگ در رسانه‌های دیجیتال و فضای مجازی است. در کشور ما شاخص‌ها خوب و امیدوار کننده است. ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیجیتال نسبت به کشورهای مشابه بالاست. در یک پیام رسان تنها ۱۰۰هزار کانال وجود دارد و هر روز حدود ۱میلیون مطلب در این کانال‌ها منتشر می‌شود.»

فیروزآبادی افزود: « بیش از ۱.۳ درصد محتوا ویکی‌پدیا برای ایرانیان است که نشان می‌دهد مردم مادر فضای مجازی حضور موثر دارند. این آمار تعداد صفحات ما را از عرب‌ها بالاتر برده است. هر چه قدر میزان تولید محتوایی در فضای مجازی بیشتر شود مانند سربازان زیاد در ارگان‌های نظامی است و باید به دنبال لجستیک و پشتیبانی باشیم.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد: «۱۸ درصد دانشجویان ما در یکی از رشته‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات تحصیل می‌کنند.»

او افزود: «نهضت تولید محتوا در فضای مجازی به عنوان قدرت در دنیای سیاست، فرهنگ و اقتصاد است. بخش ایجاد اشتغال یکی از معضلات کشور ما به‌ویژه در میان تحصیلکرده‌ها است. یکی از مزایای حوزه‌ی محتوای دیجیتالی هزینه کم اقتصادی ایجاد اشتغال در تمام حوزه‌ها است.»

فیروز آبادی در مورد مشکلات تولید محتوای دیجیتال آنلاین و دیجیتال در کشور گفت: «ما در تولید محتوا مشکلاتی از قبیل مالکیت معنوی داریم که باید آن را برطرف کنیم. در حوزه زیرساخت‌های فنی هم حجم بالای مطالب در خارج را داریم. البته در چند سال اخیر خیزشی داشته‌ایم که مطالب زیادی در ایران و بر بستر دامنه ir قرار گرفت که در این رشد این زمینه رتبه اول دنیا را داریم»

دبیر شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد: «امیدواریم با همکاری مرکز ملی فضای مجازی با وزارت‌های ارشاد، ارتباطات و صنعت به بسته‌های اقتصادی مناسب برای توسعه زیرساخت‌های کشور هستیم تا زمینه ارتقا و کیفیت سرویس‌های محتوایی برخط به ویژه محتوای ویدیویی را افزایش دهیم تا جایی که هر فردی خواست محتوای ویدیویی موجود در نت فیلیکس، یوتیوب و سایت ایرانی وجود دارد را ببیند، سرویس داخلی را انتخاب کند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات