تراشه‌ اسنپدراگون 830 را احتمالا TSMC تولید می‌کند

دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد کوالکام، تولید انبوه تراشه‌های اسنپدراگون 830 را بر عهده‌ی شرکت TSMC گذاشته است.
تبلیغات

کوالکام نامی است که بیشتر آن را برای تولید پردازنده‌های اسنپدراگون می‌شناسیم. ظاهراً این کمپانی بزرگ آمریکایی تولید تراشه‌های جدیدش را به جای سامسونگ این بار بر عهد‌ه‌ی TSMC گذاشته است.

چندی پیش شایعاتی در خصوص تولید اسنپدراگون 830 توسط سامسونگ منتشر شد و از سوی دیگر سامسونگ از تولید تراشه‌های ۱۰ نانومتری برای اولین بار خبر داد و به نظر می‌رسید که قرار است این شایعات در نهایت به حقیقت بپیوندد. اما بر اساس گزارشی که روزنامه‌ی China Economy منتشر کرده است، برنامه‌ی تولید تراشه‌های جدید Qualcomm دچار تغییرات اساسی شده است.

در این گزارش آمده: منبعی که نخواست نامش فاش شود علت این تغییر برنامه را عدم تحویل به موقع تراشه‌های نمونه به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ذکر کرده است. این خبر از به تعویق افتادن تولید پردازنده‌ی جدید کوالکام حکایت دارد. طبق روال معمول تولیدکنندگان پردازنده، باید نمونه‌ای از محصولات جدید خود را برای سازندگان گوشی ارسال کنند تا آزمایشات و مراحل مختلفی پیش از تولید انبوه بر روی آنها انجام گیرد.

با توجه به اینکه کوالکام قرار است اوایل سال ۲۰۱۷ از پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری اسنپدراگون ۸۳۰ پرده برداری کند، هر اتفاقی که باعث تاخیر در چرخه‌ی ساخت این چیپ شود زیان مالی سنگینی را در پی خواهد داشت بنابراین این شرکت به ناچار راهی جز سفارش این تراشه‌ها به کمپانی TSMC نخواهد داشت.

بر اساس اعلام رسمی TSMC، قرار است اواخر سال ۲۰۱۶ این شرکت اقدام به تولید تراشه‌های 10nm کند و مشخص نیست آیا این برنامه با آنچه که کوالکام در نظر دارد هماهنگ خواهد بود یا خیر.

با توجه به اینکه هنوز خبر رسمی در این خصوص منتشر نشده، اما با توجه به مشکلات اخیر سامسونگ و تغییر در برنامه‌های کلی این کمپانی ممکن است تولید چیپ‌های ۱۰ نانومتری به شکل انبوه بر عهد‌ه‌ی تی سی ام سی گذاشته شود.

انتظار می‌رود تولید‌کنندگانی همچون سونی، اوپو، اچ‌تی‌سی و ال‌جی که در گذشته نیز از پردازنده‌های خانواده‌ی ۸۰۰ اسنپدراگون استفاده کرده‌اند این‌بار نیز از مدل ۸۳۰ در پرچمدارهای آتی خود استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات