ریزر کمپانی THX، تاسیس شده توسط جرج لوکاس را خرید

شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ریزر کمپانی  THX را که در سال ۱۹۸۳ توسط جورج لوکاس تاسیس شده  و در زمینه‌ی استاندارد تضمین کیفیت پخش صدا فعالیت می‌کند، مال خود کرد.
تبلیغات

در صورتی که از علاقمندان به تماشای فیلم‌های سینمایی باشید، حتما ویدیوی ۳۰ ثانیه‌ای از نمایش نام THX در کنار صدای موسوم به Deep Note را در ابتدای پخش فیلم‌های سینمایی که از استاندارد این کمپانی استفاده می‌کنند، مشاهده کرده‌اید. ریزر طی هفته‌ای که سپری کردیم اعلام کرد که کمپانی THX را خریداری کرده و از تمایل خود برای باقی ماندن کادر مدیران و کارکنان این شرکت، خبر داد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط ریزر، این کمپانی تمایل دارد تا THX در قالب یک کمپانی مستقل به فعالیت خود ادامه دهد. مین لیان تانگ، مدیر عامل ریزر، دلیل اصلی تصاحب THX را برند فوق‌العاد‌ه‌ای خوانده که این کمپانی در اختیار دارد.

همانطور که اشاره کردیم، THX استاندارد تضمین کیفیت سیستم پخش صدا را فارغ از فرمت ضبط صدا برای سالن‌های سینما، سینماهای خانگی، بلندگوهای کامپیوتر، کنسول‌های بازی و سیستم صوتی خودروها ارائه می‌کند. این کمپانی در سال ۱۹۸۳ توسط جورج لوکاس و پیش از پخش فیلم سینمایی Star Wars: Return of the Jedi تاسیس شد. جورج لوکاس در پی آن بود تا صدای پخش شده در سالن‌های سینما بسیار به واقعیت در نظر گرفته شده نزدیک باشد. هرچند THX در ابتدای فعالیت خود تمرکز ویژه‌ای را روی فیلم‌های سینمایی قرار داده بود، اما این کمپانی در سال‌های گذشته دامنه‌ی فعالیت خود را برای ارائه‌ی استاندارد به گجت‌های الکترونیک و سیستم‌های صوتی مورد استفاده از خودرو نیز گسترش داده است.

ریزر تناسخ ویژه‌ای را بین محصولات مبتنی بر بازی‌ و فناوری‌های THX در حوزه‌ی پخش صدا می‌بیند. مدیرعامل ریزر، تمام دنیای سرگرمی را برای رسیدن به یک هدف همگرا می‌‌داند. به اعتقاد وی این روزها موزیک ویدیوها بصورت ۳۶۰ درجه ضبط شده و داستان فیلم‌های سینمایی در بازی‌ها و بالعکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریزر خود را به عنوان یک کمپانی قدرتمند در حوزه‌ی سرگرمی مطرح کرده است. مین لیان تانگ، در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا کمپانی تحت مدیریتش محصولاتی را منطبق بر استانداردهای THX راهی بازار می‌کند یا خیر، جواب روشنی ارائه نکرد.

به نظر می‌رسد در کنار به حقیقت پیوستن گمانه‌ها در خصوص عرضه‌ی محصولات مبتنی بر استانداردهای THX، ریزر به شکوفایی هر چه بیشتر THX نیز کمک خواهد کرد. ریزر در نظر دارد تا استاندارهای کمپانی تحت تملکش را برای بهبود وضعیت پخش صدا در کشور چین مورد استفاده قرار دهد. همانطور که می‌دانید چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای صنعت سرگرمی مطرح است و از این‌رو به THX می‌تواند نام خود را بیش از پیش بر سر زبان‌ها بیاندازد.

البته با وجود تکنولوژی‌های جدید نظیر Dolby و DTS تا حدودی از اقتدار THX در آمریکا کاسته شده است. باید دید که ریزر چگونه با برند THX می‌تواند راه خود را برای پیشرفت هموارتر از پیش کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات