فاکسکان-شارپ ۱.۹۲ میلیارد دلار برای تولید پنل های OLED سرمایه گذاری می‌کند

چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فاکسکان به همراه شارپ، ۱.۹۲ میلیارد دلار برای تولید پنل‌های OLED مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند سرمایه‌گذاری می‌کند.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه، فاکس‌کان به همراه شارپ که اخیرا آن را تصاحب کرده، در نظر دارند تا برای تولید پنل‌های OLED مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند یک سرمایه گذاری کلان به عمل آورند. این سرمایه‌گذاری برای تاسیس یک کارخانه‌ی تولید پنل‌های OLED‌ در چین صرف خواهد شد.

فاکس‌کان و شارپ با تاسیس یک کارخانه‌ی تولید پنل‌های OLED‌ در چین، نیاز تولیدکنندگان به پنل‌های سایز متوسط و کوچک را تامین خواهند کرد. انتظار می‌رود این خط تولید در سال ۲۰۱۹ به بهره‌برداری برسد. پیش از این هیئت مدیره‌ی شارپ تصمیم گرفته بود تا برای تولید پنل‌های OLED‌ در ژاپن، بیش از ۵۵۱.۱۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند. تصمیم دو کمپانی فاکس‌کان و شارپ برای تولید پنل‌های OLED سایز متوسط و کوچک در کارخانه‌ای چینی را باید به منظور رقابت با کمپانی‌های کره‌ای خواند که بازار را در اختیار خود گرفته‌اند.

سامسونگ دیسپلی بیش از ۹۵ درصد از بازار را در حوزه‌ی پنل‌های OLED سایز کوچک و متوسط در اختیار دارد. ال‌جی نیز سال گذشته سرمایه‌گذاری برای گسترش تولید پنل‌های OLED را آغاز کرده است. هر دو کمپانی کره‌ای در واکنش به این موضوع، انتشار اخبار در مورد سرمایه‌گذاری چینی‌ها را به معنای آغاز رقابت نخوانده و عنوان کرده‌اند که هنوز زمان زیادی تا تبدیل شدن فاکس‌کان-شارپ به یک رقیب در این حوزه باقی است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط ا‌ل‌جی، این کمپانی کره‌ای فرآیند تولید پنل‌های OLED سایز کوچک و متوسط را از زمان عرضه‌ی جی فلکس آغاز کرده و این کمپانی درصدد توسعه‌ی میزان تولید خود تا سال ۲۰۱۹ است.

بسیاری از متخصصان حوزه‌ی فناوری بر این اعتقادند که زمان زیادی باقی است تا فاکس‌کان-شارپ بتوانند سهمی در خور را در رقابت برای عرضه‌ی پنل‌های OLED به دست بیاورند. ال‌جی و سامسونگ بیش از ۱۰ سال است که در این حوزه‌ی تحقیق و توسعه‌ی خود را آغاز کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات