اریکسون و تلیا رکورد سرعت 15 گیگابیت در ثانیه را در شبکه 5G ثبت کردند

دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اریکسون با همکاری اپراتور مخابراتی تلیا موفق شده تا در آزمایش شبکه‌ی 5G به سرعت خارق العاده ۱۵ گیگابیت در ثانیه دست یابد.
تبلیغات

ساعاتی پیش کمپانی اریکسون با همکاری اپراتور سوئدی تلیا موفق شد تا رکورد جدیدی را به هنگام آزمایش شبکه‌های 5G به ثبت برساند. این دو کمپانی آزمایش خود را در شیستای سوئد انجام داده‌اند. آزمایش مورد نظر خارج از محیط آزمایشگاهی و با برخورداری از شرایط نرمال استفاده از شبکه انجام شده و یک شبکه‌ی محدود اما واقعی مبتنی بر فناوری 5G پیاده شده است. این سیستم با استفاده از طیف موجی ۸۰۰ مگاهرتز در باند فرکانسی ۱۸ گیگاهرتز آزمایش شده است. در طول انجام تست، دستگاه‌های اندازه‌گیری بیشینه سرعت ۱۵ گیگابیت در ثانیه را ثبت کرده‌اند. همچنین تاخیر شبکه کمتر از ۳ میلی ثانیه به ثبت رسیده که بسیار جالب توجه است. نرخ انتقال شبکه‌ی تست شده توسط اریکسون و تلیا تا ۴۰ برابر سریع‌تر از بهترین شبکه‌ی 4G است که اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

براساس نقشه‌ی راه ترسیم شده، اریکسون و تلیا در نظر دارند تا سال ۲۰۱۸ امکان استفاده از شبکه‌ی 5G را برای مشترکان این اپراتور فراهم کنند.

متس اسورد، مدیر ارشد عملیات و سرویس‌های تلیا در این خصوص می‌گوید:

دست یافتن به این رکورد را باید دستاوردی بزرگی در مسیر ارائه‌ی شبکه‌های 5G به مشتریانمان در کشور سوئد و استونی تا سال ۲۰۱۸ بدانیم. دانش و فناوری ما در مورد شبکه‌های 5G با انجام آزمایش‌ها در محیط واقعی روز به روز بیشتر شده و می‌توانیم درک خود را از مشکلات و چالش‌های پیاده‌سازی این فناوری افزایش دهیم تا نهایتا نیاز کاربران خود به یک شبکه‌ی پایدار با سرعت بالا مرتفع شود.

سرعت بالا و تاخیر پایین شبکه‌های 5G کاربردهای جدیدی برای کاربران و کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری تعریف می‌کند که برای مثال می‌توان به توسعه‌ی هر چه بیشتر ارتباطات و اینترنت اشیا اشاره کرد. همچنین با استفاده از شبکه‌های 5G عملکرد شبکه‌ی مخابراتی بهبود یافته و ظرفیت، دامنه و قدرت ارائه‌ی خدمات بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.

انتظار نمی‌رود تا سال ۲۰۲۰ شاهد پیاده‌سازی گسترده‌ی شبکه‌های 5G‌ توسط اپراتورهای مخابراتی در مناطق مختلف باشیم. به طور حتم همکاری نوکیا با یو اس سلولار در کنار همکاری اریکسون و تلیا و پیاده‌سازی شبکه‌های 5G برای تست و آزمایش می‌تواند نهایتا منجر به ایجاد شبکه‌هایی با کیفیت‌تر شود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات