ویژگی Portrait Mode دوربین آیفون 7 پلاس را بر روی مدل‌های قدیمی آیفون تجربه کنید

یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن فب فوکوس قابلیت افزودن عمق و تار کردن تصاویر پس زمینه را به آیفون های قدیمی ‌می‌آورد.
تبلیغات

تنظیمات متنوع دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری، امکانات ویرایش تصویر همگی از جمله‌ پارامتر‌هایی هستند که امروزه کاربران را به خرید گوشی و نرم‌افزارهای جدید‌ ترغیب می‌کند.

یکی از گوشی‌هایی که دوربین آن مورد پسند افراد آماتور و حرفه‌ای در هنر عکاسی قرار گرفته آیفون 7 پلاس است. این گوشی با وجود ۲ دوربین علاوه بر ضبط تصاویر و فیلم‌های با کیفیت بالا امکانات ویژه‌ی دیگری نیز دارد، قابلیت Portrait Mode یکی از همین موارد است. با اینکه این گزینه در نسخه‌ی iOS 10.1 گنجانده شده است اما افرادی که توانسته‌اند با نصب نسخه‌ی بتای آی او اس این ویژگی را تجربه کنند از عملکرد آن فوق العاده راضی هستند.

در حالت پرتره شما بدون نیاز به تغییر در تنظیمات دوربین و فوکوس، می‌توانید تصاویری با عمق کم و پس زمینه‌ی تار (Blur) از اشیاء مختلف تهیه کنید.

این نوع تصویر برداری در آیفون ۷ و مدل‌های قدیمی‌تر به دلیل نبود لنز دوگانه امکان پذیر نیست. اما محبوبیت این ویژگی باعث شده اپلیکیشنی با نام FabFocus ساخته شود تا کاربران آیفون‌های قدیمی نیز از این امکان بی‌بهره نمانند.

این نرم‌افزار با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، اشیاء و چهره‌های افراد مورد نظر را تشخیص داده و با قرار دادن آنها در مرکز فوکوس و عمق دادن به تصاویر پس زمینه و تار کردن آن عکس‌هایی همانند آنچه با آیفون ۷ پلاس تهیه می‌کنید، برایتان ایجاد خواهد کرد.

fabfocus

با وجود اینکه مشخص نیست این اپلیکیشن تنها یک ویرایشگر ابری تصاویر است یا یک Camera App یا ترکیبی از هر دو ، با این حال نرم‌افزار‌های دیگری نیز هستند که به شکل دستی امکان اضافه کردن عمق به تصویر و تار کردن بخش‌های دلخواه را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. 

این اپلیکیشن قرار است طی روزهای آینده در اپل استور عرضه شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات