نتایج جستجوی گوگل در موبایل با نسخه دسکتاپ متفاوت خواهد بود

یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در اقدامی تازه در پی تفکیک فرآیند ایندکس کردن صفحات وب در موبایل و دسکتاپ است.
تبلیغات

ایندکس شدن صفحات وب یا به عبارتی بالا آمدن و مهم شدن مطالب وبسایت‌ها در موتور‌های جستجو از موارد حساس و ویژه برای دارندگان سایت‌های اینترنتی است.

برای اینکه یک سایت بیشتر دیده شود و کاربران با موضوعات که جستجو می‌کنند بتوانند راحت‌تر به صفحه‌ی وب مشخصی هدایت شوند می‌بایست نکات سئو یا به عبارتی بهینه سازی برای موتورهای جستجو در آن وبسایت لحاظ شود.

امکاناتی و نکاتی که سازندگان Search Enginge ها برای این منظور در اختیار کاربران قرار داده‌اند کمک بسیاری به دیده شدن و ایندکس صفحات وب کرده است.

یکی از موتورهای جستجو که موضوع Index کردن صفحات توسط آن از اهمیت بسیاری برخودار بوده، گوگل است. حالا این موتور جستجو می‌خواهد ایندکس کردن صفحات وب را به گونه‌ای متفاوت مدیریت و بروزرسانی کند.

بر اساس گفته‌های یکی از کارمند شرکت گوگل که سایت Search Engine Land آن را منتشر کرده است مشخص شد که این کمپانی درصدد است تا  تنظیمات جدیدی را برای ایندکس کردن صفحات اینترنتی به دو دسته‌ی صفحات موبایل و صفحات دسکتاپ، ایجاد کند. بدین معنی که، نتایج سرچ کردن در مرورگر گوشی و تبلت می‌تواند با نتایج حاصل از همین جستجو در کامپیوتر و مرورگر دسکتاپی متفاوت باشد.

به عبارت ساده‌تر دارندگان وبسایت‌ها از این پس باید به نسخه‌ی تحت موبایل  سایت خود اهمیت بیشتری دهند و آن را به شکل Mobile Friendly تری طراحی کنند چراکه از این به بعد ایندکس کردن صفحات موبایل بروز تر و دقیق‌تر از صفحات Desktop انجام می‌شود.

این اقدام جدید گوگل که تاریخی نیز برای شروع به کار آن بیان نشده به دلیل افزایش استفاده‌ی کاربران از گوشی و تبلت برای جستجو گشت و گذار در اینترنت و در راستای بهود این تجربه‌ شکل گرفته است. پیش از این نیز گوگل با معرفی قابلیت Accelerated Mobile Pages یا به اختصار AMP که به بارگذاری سریع‌تر و بهتر صفحات وب در موبایل کمک بسیاری می‌کند، در این راه گام‌ موثری برداشته بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات