اوپو برای فروش ۱۴۰ میلیون گوشی سال آینده برنامه ریزی کرده است
کمپانی اوپو را باید در زمرهی برندهایی خواند که پیشرفت چشمگیری دارد. این کمپانی پس از تعیین هدف فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۶ میلادی درصدد است تا فروش خود در سال آینده میلادی را به ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون دستگاه برساند. این اطلاعات برگرفته از زنجیرهی تامینی است که نیاز اوپو را برآورده کرده و سفارش تولید محصولات این کمپانی را دریافت میکنند.
اوپو در حال حاضر جایگاه دومین عرضه کنندهی بزرگ گوشیهای هوشمند در چین را مال خود کرده است. هواوی در این رده بندی اول است و پس از اوپو کمپانیهای شیائومی، لنوو و زدتیای قرار دارند.
همانطور که اشاره کردیم، تعیین هدف بالا برای عرضهی گوشیهای هوشمند باعث شده تا این کمپانی سفارش تولید خود را نیز افزایش دهد. برای مثال میتوان به افزایش سفارش از کمپانیهایی چون کوالکام و مدیاتک در کنار تامین کنندهی نمایشگر محصولات اوپو یعنی ژاپن دیسپلی و اوپتو الکترونیکز اشاره کرد.
به طور حتم تلاشهای اوپو برای حضور پررنگتر در بازار گوشیهای هوشمند رده بالا چالشهایی را برای این کمپانی با وجود رقیبی نظیر هواوی ایجاد خواهد کرد. آخرین اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که نسل آخر پرچمدار اوپو که R9 نام دارد با استقبال خوبی در بازار چین روبرو شده است.
هواوی نیز اخیرا مرکز تحقیقاتی مشترکی را با لایکای آلمان احداث کرده تا آخرین دستاوردها و فناوریهای موجود برای دوربینها در گوشیهای هوشمند این کمپانی مورد استفاده قرار گیرد. از جملهی دستاوردهای همکاری دو کمپانی میتوان به استفاده از دوربین دوگانه در پی ۹ هواوی اشاره کرد که احتمالا در میت ۹ نیز شاهد استفاده از دوربینی دوگانه تحت لیسانس لایکا باشیم.