آکیولس پیش نمونه هدست واقعیت مجازی بی سیم سانتا کروز را معرفی کرد

یک‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آکیولس در کنفرانس Oculus Connect از طرح هدست واقعیت مجازی بی‌سیمی سخن گفت که قدرت بیشتری از گیر وی‌آر سامسونگ دارد.
تبلیغات

اصطلاح Inside out Tracking قابلیت بسیار خوبی را در دنیای واقعیت مجازی تعریف می‌کند. با استفاده از این قابلیت می‌توان بدون نیاز به دوربین‌های بیرونی یا اتصال به یک منبع پردازش قدرتمند، کاربر را با استفاده از یک هدست واقعیت مجازی موبایل (با قابلیت جابجایی) به دنیای مجازی برد، حال آنکه این هدست فراتر از یک پردازش ساده یا نمایش محتوا با کیفیت بالا نظیر گیر وی آر است. این هدست واقعیت مجازی جایی بین گیر وی آر سامسونگ و هدست‌های قدرتمندی نظیر ریفت و و الو اچی‌تی‌سی دارد. آکیولس در نظر دارد تا چنین محصولی را راهی بازار کند و اطلاعاتی از آن را در جریان کنفرانس Oculus Connect ارائه کرد.

آکیولس در جریان کنفرانس خود از پیش نمونه‌ی یک هدست واقعیت مجازی موبایل با نام Santa Cruz رونمایی کرد. این کمپانی سانتا کروز را یک هدست واقعیت مجازی بی‌سیم خوانده که به عنوان یک میان‌رده بین گیر وی آر و ریفت قرار می‌گیرد. سانتا کروز از بدنه‌ی ریفت آکیولس بهره می‌برد، حال آنکه این ظاهر شناخته شده ماژول‌های الکتریکی و سنسورهای جدیدی را در درون خود جای داده که شامل چهار دوربین با لنز واید در جلو است. این دوربین‌ها وظیفه دارند تمام حرکات آنی کاربر را ثبت کرده و آن را به دنیای مجازی انتقال دهند. این چهار دوربین را باید کلیدی‌ترین کامپوننت برای پیاده‌سازی این گجت بی‌سیم خواند.

سخت‌افزار مورد نیاز برای هدست واقعیت مجازی سانتا کروز در خود هدست و ماژولی که در پشت سر جای می‌گیرد، تعبیه شده است. این دو قسمت از طریق کابل‌های نواری در طرفین سر به یکدیگر مرتبط می‌شوند. استفاده از این طراحی انعطاف پذیری بیشتری را در اختیار طراحان هدست قرار می‌دهد و این موضوعی است که تولیدکنندگان هدست‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند به دلیل لزوم قرار گرفتن گوشی در پنل جلو نمی‌توانند از آن بهره ببرند.

شنیده‌ها نشان از این دارد که این هدست واقعیت مجازی به دقت تمام حرکات سر و بدن را تشخیص داده و آن را به خوبی به دنیای مجازی انتقال می‌دهد. با توجه به اینکه حرکت با استفاده از هدست بی‌سیم دیگر محدودیتی ندارد، از این‌رو خطر برخورد با اشیا و محدودیت‌های فیزیکی در دنیای واقعی وجود دارد و به نظر می‌رسد آکیولس برای پیشگیری از این مشکلات سیستمی را پیش بینی کرده که برای مثال در صورت نزدیک شدن به برخورد با اشیا یا دیوار به کاربر اخطار می‌دهد. به نظر می‌رسد آکیولس کنترلرهای بی‌سیمی را نیز به این هدست اضافه خواهد کرد که البته تشخیص دقیق حرکات کنترلرها در صورتی که در زاویه‌ی دید دوربین‌ها نباشند، چالش بسیار بزرگی است.

مدیرعامل آکیولس به این موضوع اشاره کرده که این هدست را باید موج بعدی در دنیای واقعیت مجازی خواند که می‌تواند بسیاری از محدودیت‌های کنونی موجود را از بین ببرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات