گارتنر: فروش کلی گوشی های هوشمند نسبت به سال ۲۰۱۵ افت خواهد داشت

یک‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
موسسه تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرده است که امسال شاهد افت ۱.۶ درصدی فروش کلی گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.
تبلیغات

در صورتی که فروش گوشی‌های هوشمند با کاهش ۱.۶ درصدی روبرو شود، برای دومین سال پیاپی شاهد افت فروش خواهیم بود. سال گذشته نیز در قیاس با سال قبل آن شاهد افت ۰.۷۵ درصدی بودیم.

البته گارتنر پیش‌بینی کرده است که فروش گوشی‌های هوشمند بار دیگر در سال ۲۰۱۷ به روند صعودی بازگردد. گارتنر پیش‌بینی عرضه‌ی ۱.۹ میلیارد دستگاه گوشی را در سال ۲۰۱۷ دارد که نسبت به پیش‌بینی ۱.۸۹ میلیارد دستگاهی امسال رشد ۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۱۹ نیز انتظار رشد ۱.۲ درصدی و رسیدن به عدد ۱.۹۳ میلیارد دستگاه برای فروش گوشی‌های هوشمند می‌رود. 

آمار گارتنر

فروش گوشی‌های اندرویدی با توجه به بیشتر شدن تعداد گوشی‌های چینی قدرتمند با قیمت پایین بالاتر رفته و اپل نیز شاهد کاهش ۱.۱ درصدی در فروش گوشی‌های هوشمند خود خواهد بود. در سال ۲۰۱۷ گوشی‌های بالارده دوباره با رشدی ۳.۵ درصدی همراه خواهند شد و دلیل این امر دوره‌ی تعویض دوساله‌ی گوشی‌ها توسط کاربران است.

فروش تبلت‌ها نیز بنابر انتظارات افت خواهد داشت و با کاهشی ۹.۷ درصدی از ۱۹۶ میلیون دستگاه به ۱۷۷ میلیون دستگاه خواهد رسید. گارتنر برای سال بعد کاهش کمتر ۲.۳ درصدی را پیش‌بینی کرده و در سال ۲۰۱۸ مقدار فروش تغییری نخواهد کرد اما انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ دوباره شاهد افزایش فروش تعداد تبلت‌ها باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات