ورایزن به موجب مشکلات امنیتی در پی کاهش یک میلیارد دلاری قیمت نهایی یاهو است

شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش نیویورک پست، پس از افشای وجود مشکلات امنیتی در سیستم های یاهو، حال ورایزن درصدد کاهش یک میلیارد دلاری قیمت نهایی است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد فروش یاهو به ورایزن هنوز پیام آور روزهای خوب برای سهامداران این کمپانی نیست، چراکه طی فرآیند نهایی کردن خرید یاهو توسط ورایزن، اخباری در مورد هک شدن دیتابیس حساب‌های کاربری این کمپانی در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. پس از انتشار گزارش‌هایی در این خصوص، یاهو با تایید حمله‌ی هکری اعلام کرد که احتمال به سرقت رفتن اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر این کمپانی وجود دارد، حال آنکه یکی از متخصصان پیشین یاهو در اظهار نظری تعداد احتمالی‌ حساب‌های کاربری هک شده را بین یک تا سه میلیارد عنوان کرد.

حال نیوبورک پست با انتشار گزارشی اعلام کرده که ورایزن به موجب اخبار منتشر شده درصدد کاهش یک میلیارد دلاری رقمی است که برای تصاحب یاهو پرداخت کرده است. طی توافق به عمل آمده با یاهو، ورایزن متعهد شده تا در ازای پرداخت ۴.۸ میلیارد دلار این کمپانی را مال خود کند، حال آنکه به نظر این رقم یک میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

همانطور که اشاره کردیم یاهو در میانه‌های سپتامبر سال جاری پس از انتشار اخباری در مورد حمله ی هکری به سرورهای این کمپانی تایید کرد که ۵۰۰ میلیون کاربر تحت تاثیر این حمله قرار گرفته و احتمالا اطلاعاتی نظیر تاریخ تولد، نام، آدرس ایمیل و رمزعبور کدگذاری شده‌ی حساب‌ها در کنار پاسخ سوالات امنیتی لو رفته باشد. هرچند رمزهای عبور به سرقت رفته کدگذاری شده‌اند، از این‌رو نمی‌توان از آن‌ها برای ورود به حساب‌های کاربری استفاده کرد، حال آنکه سایر اطلاعات را می‌توان در وب‌سایت‌ها برای ارائه‌ی اطلاعات جعلی مورد استفاده قرار داد.

با وجود اینکه حمله‌ی هکری در سال ۲۰۱۴ انجام شده، اما یاهو این موضوع را اخیرا کشف کرده است، بطوریکه مریسا میر، مدیرعامل یاهو از این موضوع در ماه جولای و همزمان با مذاکرات برای فروش به ورایزن آگاهی پیدا کرده است. به گزارش تک کرانچ، یاهو در واکنش به شایعات مطرح شده در مورد انجام حمله‌ی هکری به این کمپانی در آگوست سال جاری، به این نکته اشاره کرده که کارشناسان این کمپانی در حال بررسی مساله هستند و یاهو از اخبار منتشر شده آگاهی دارد، حال آنکه با قطعی شدن توافق در سپتامبر، یاهو وجود چنین مشکلی را در بیانیه‌ی رسمی توافق منکر شد.

حال تحقیقات در این خصوص آغاز شده که به چرایی عدم اشاره به مشکل حمله‌ی هکری در گزارش سپتامبر یاهو می‌پردازد. اما این تنها مشکل یاهو نیست، چراکه در تازه‌ترین گزارش‌ها در مورد یاهو، این کمپانی با توسعه‌ی نرم‌افزاری مخصوص به جاسوسی از ایمیل کاربران می‌پردازد. حال بسیاری از کارشناسان، مریسا میر را به دلیل عدم مقاومت در برابر نهادهای امنیتی به منظور حل درخواست مطرح شده در دادگاه، مورد انتقاد قرار داده‌اند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که پس از مطرح شدن این موضوع، میر بدون مقاومت به تیم ایمیل دستور داده تا با توسعه‌ی نرم‌افزاری به جاسوسی از ایمیل کاربران بپردازند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات