لنوو بخش رایانه های شخصی‌ فوجیتسو را می‌خرد

شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پیشتر کسب‌وکار رایانه‌های شخصی NEC توسط لنوو خریداری شد و حالا فوجیتسو تصمیم گرفته بخش رایانه‌های شخصی‌اش را به لنوو واگذار کند.
تبلیغات

ظاهرا شرکت لنوو قصد دارد تا کسب و کار رایانه‌های شخصی خود را مجددا گسترش دهد. کمپانی فوجیتسو در روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته تا بخش تولید رایانه‌های شخصی خود را به شرکت‌ دیگری واگذار کند و گفته شده که خریدار احتمالی، کمپانی لنوو خواهد بود. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

شرکت ژاپنی فوجیتسو به منظور تمرکز بیشتر بر فعالیت‌های اصلی خود، قصد دارد تا از بازار رایانه‌های شخصی بیرون بیاید. همین امر باعث شده تا بحث فروش واحد مستقل کسب‌وکار تولید پی‌سی‌های این شرکت به میان آید. یکی از خبرگزاری‌های ژاپنی گزارشی منتشر کرده که اعلام می‌دارد فوجیتسو در حال مذاکره با لنوو است تا بخش تولید پی‌سی‌های خود را به این کمپانی چینی واگذار کند.

البته این گزارش بر مبنای خبر رسمی از سوی شرکت ژاپنی مورد بحث منتشر نشده و فعلا احتمالات زیادی در این مورد وجود دارد. علاوه بر این باید اشاره کنیم که تصمیم نهایی در مورد فروش کسب‌وکار تولید رایانه‌های شخصی فوجیتسو نیز هنوز گرفته نشده است.

وضعیت کشور ژاپن که چندین سال از مراکز تولید رایانه‌های شخصی جهان به شمار می‌رفت طی دهه‌ی گذشته از این نظر تغییرات زیادی را به خود دیده است. به عنوان مثال کمپانی شارپ در سال ۲۰۱۰ به تجارت رایانه‌های شخصی خود پایان داد تا بر بازار تبلت‌ها متمرکز شود. در سال ۲۰۱۱ نیز شرکت NEC تجارت بخش پی‌سی‌هایش را به شرکت لنوو فروخت که همین امر باعث شد تا بخش بزرگی از این کمپانی از هسته‌ی آن جدا شود. سونی هم در جولای سال ۲۰۱۴ کسب‌وکار پی‌سی‌های خود موسوم به وایو را به یک شرکت سرمایه‌گذاری واگذار کرد.

شخصی آگاه به مذاکرات دو شرکت لنوو و فوجیتسو، در گفتگو با وال‌استریت‌ژورنال اعلام کرده که وضعیت فروش تجارت‌ پی‌سی‌های طرف ژاپنی به کمپانی لنوو، احتمالا همانند شرایطی خواهد بود که در مورد NEC اتفاق افتاد.

همانطور که احتمالا می‌دانید، شرکت لنوو پس از خرید کسب‌وکار پی‌سی‌های کمپانی IBM به مبلع ۱.۷۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۵، به عنوان یک تولید‌کننده‌ی بزرگ رایانه‌های شخصی، در سراسر جهان برای خود نامی دست و پا کرد. این خرید باعث شد تا شرکت چینی یاد شده به عنوان سومین تولیدکننده‌ی بزرگ رایانه‌های شخصی در جهان شناخته شود.

فوجیتسو در حال حاضر با سرورهای خود، بازار دیتاسنترها را هدف قرار داده است. از دیگر فعالیت‌های اصلی این شرکت ژاپنی می‌توان به تولید تجهیزات شبکه، باتری و سیستم‌های خنک کننده اشاره کرد. افزون بر آنچه اشاره شد، این کمپانی سرویس‌های فناوری اطلاعات و خدمات میزبانی وب را نیز انجام می‌دهد. اما سایر فعالیت‌های فوجیتسو به بازار دیتاسنترها چندان مرتبط نیست که از جمله می‌توان به تولید گوشی‌های هوشمند، تولید قطعات نیمه‌رسانا، و رایانه‌های شخصی اشاره کرد.

کمپانی ژاپنی مورد بحث تصمیم گرفته تا همانند IBM تمرکز اصلی خود را بر تجارت پرسود سرویس‌ها و سرورهای اینترنتی معطوف کند که البته احتمال دارد این وضعیت تغییراتی نیز داشته باشد. بد نیست اشاره کنیم که IBM پس از ۱۰ سال فعالیت در حوزه‌ی سرورها، این بخش از شرکت خود را نیز به کمپانی لنوو فروخت.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات