بیل گیتس در حال کار بر روی نرم‌افزار آفیس در شرکت مایکروسافت است

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
اوایل سال جاری میلادی بود که بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت، فعالیت خود را در این شرکت به خاطر کمک و انتقال تجربیات خود به مدیرعامل جدید، ساتیا نادلا، بیشتر کرد. اما به طور دقیق مشخص نشد که بیل گیتس دقیقا بر روی چه چیزی در این شرکت کار می‌کند. وی طی مصاحبه‌ای که با شبکه‌ی بلومبرگ چندی پیش داشت، از کار بر روی نرم‌افزار آفیس برای بهتر کردن آن سخن گفت.
تبلیغات

گیتس همیشه در صدر اخبار افراد قدرتمند دنیا قرار دارد و چندی پیش نیز برای چالش سطح یخ خلاقانه‌ای که انجام داد، بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاد، اما همین زمان بود که وی در مورد فعالیتش در مایکروسافت و کار بر روی نرم‌افزار آفیس سخن گفت. به گفته‌ی گیتس، وی قصد دارد تا این نرم‌افزار را به شکل شگفت‌انگیزی بهتر و بهینه‌تر کند و اعتقاد دارد که این مورد باید در اولویت کاری شرکت قرار بگیرد.

این چیزی است که سعی دارم مطمئن شوم آن‌ها (مایکروسافت) به سرعت بر رویش کار می‌کنند.

گیتس در مصاحبه‌ی خود با شبکه‌ی بلومبرگ دقیقا ذکر نکرد که چه تغییراتی در آفیس روی خواهد داد، اما این‌طور که از شواهد پیدا است، این تغییرات شامل اضافه شدن قابلیت‌های لمسی به این نرم‌افزار است که کمبود آن با ورود ویندوز ۸ و حال ویندوز ۱۰ مشاهده می‌شود. البته مایکروسافت از آفیس لمسی رونمایی کرد، اما هنوز در مراحل تست و آزمایشی به سر می‌برد که در سال آینده‌ی میلادی به همراه ویندوز ۱۰ عرضه شود. مایکروسافت هم‌چنین نسخه‌ای جدید از آفیس را برای سیستم‌عامل مک تدارک دیده است و در کنار این‌ها، تمرکز بالایی بر روی قابلیت‌های وان‌نوت و نرم افزار جدید Sway دارد.

Sat

در جای دیگری از این مصاحبه، از گیتس در مورد سیستم جدید شرکت اپل به نام Apple Pay سوال شد و مورد بحث قرار گرفت. وی اظهار داشت که مایکروسافت نیز باید در یک چنین مسیری عملکردی مشابه و یا بهتر از خود ارائه دهد. گیتس گفت که اپل این سیستم را در تمامی دستگاه‌های خود گسترش خواهد داد. با این‌که وی معتقد است که مایکروسافت نیز در این زمینه‌ می‌تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد، اما عقیده دارد که این قضیه نیاز به تمرکزی بالا و برنامه‌ریزی مطمئن دارد.

در آخر از وی در مورد ارتباطش با مدیرعامل سابق مایکروسافت، استیو بالمر سوال شد. گیتس در پاسخ گفت‌:

من کسی نیستم که وقت زیادی را صرف تماشای مسابقات ورزشی کنم، اما وقتی صحبت از تیمی می‌شود که دوستم (بالمر) صاحبش است، از جهاتی می‌توانم به تماشای مسابقاتش بنشینم و از آن لذت ببرم.

گفتنی است که استیو بالمر پس از اتمام دوره کاریش در مایکروسافت، اقدام به خرید باشگاه مطرح بستکبال کلیپرز در لیگ NBA آمریکا کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات