گوگل در حال توسعه‌ی سرویس پیام‌رسانی برای رقابت با WhatsApp است

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
فیسبوک سال گذشته اقدام به خرید سرویس پیام‌رسان واتس‌اَپ کرد که در همان زمان نیز شاهد انتشار اخباری در مورد ارائه‌ی پیشنهاداتی توسط گوگل به این کمپانی بودیم. حال اخباری در مورد تلاش‌های گوگل برای توسعه‌‌ی یک سرویس پیام‌رسان به گوش می‌رسد. به‌نظر می‌رسد گوگل درصدد عرضه‌ی این سرویس در بازار‌های در حال توسعه است.
تبلیغات

براساس گزارش اکونومیک تامیز، غول اینترنتی دنیا در حال برنامه‌ریزی و توسعه‌ی سرویس پیام‌رسانی برای رقابت با واتساپ در سال آتی میلادی است. البته باید به هنگ‌اوتز به‌عنوان سرویس پیام‌رسان گوگل اشاره کرد که نتوانسته فروغ چندانی را به دست آورد، چراکه از نظر برخی از کارشناسان لزوم استفاده از حساب‌کاربری گوگل منجر به عدم استقبال کاربران از این سرویس شده است.

اطلاعات منتشر شده حکایت از این دارند که گوگل این سرویس را برای رقابت با واتساپ بصورت رایگان دراختیار کاربران قرار خواهد داد. چنین تلاش‌هایی از سوی گوگل نشان از واقعیت پیشنهاد این کمپانی برای خرید واتساپ دارد. سال گذشته فیسبوک موفق شد تا این سرویس را با پرداخت مبلغی بسیار بالا برابر ۱۹ میلیارد دلار از آن خود کند.

شاید انتشار چنین اخباری نشان از پذیرش شکست در ارائه‌ی سرویس‌های حول شبکه‌های اجتماعی از جانب گوگل بوده و از این‌رو این کمپانی درصدد دستیابی به موفقیت در سایر حوزه‌ها چون اپلیکیشن‌های پیام‌رسان است.

گوگل برای حضور در بازار‌های کشور‌های در حال توسعه برنامه‌ریزی کرده و در این راستا Nikhyl Singhal، مدیر محصولات گوگل به‌منظور آماده‌سازی و امکان‌سنجی بازار هدف راهی هندوستان شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات