دو شرکت PayPal و eBay سال ۲۰۱۵ از یکدیگر جدا خواهند شد

پنج‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش شایعاتی مبنی بر جدایی دو شرکت eBay و PayPal توسط خبرگزاری رویترز منتشر شد که حال این شایعه به حقیقت پیوست و eBay رسما تایید کرد که جدایی این دو شرکت در سال ۲۰۱۵ به وقوع خواهد پیوست.
تبلیغات

eBay که یک شرکت مزایده اینترنتی و خرید و فروش کالا است، در سال ۱۹۹۵ توسط پیر امیدیار٬ آمریکایی ایرانی‌‌الاصل که هم اکنون نیز رئیس هیت مدیره این شرکت است٬ تاسیس شد و در سال ۲۰۰۲ نیز شرکت پی‌پال را تحت مالکیت خود در آورد. اما هم‌اکنون شرایط تغییر کرده و eBay که سال آن‌چنان خوبی را سپری نکرده است، تصمیم به جدایی دو بخش بزرگ این مجموعه را گرفته است. در پی این جدایی٬ مدیر عامل و مدیر مالی کنونی eBay ٬ «دن اسچولمن» که هم اکنون نیز مدیر اجرایی American Express است٬ به سمت مدیرعاملی شرکت پی‌پال در سال ۲۰۱۵ منصوب خواهد شد.

Ebay Paypal office

هدف از این جدایی٬ تمرکز بیشتر بر روی هر کدام از این شرکت‌ها است و این‌کار می‌تواند از میزان فشار کاری و مالی هر دو شرکت بکاهد تا هم eBay بتواند دوباره به شرایط سابق خود بازگردد و هم PayPal بتواند آماده‌ی مبارزه با سیستم‌های جدید پرداخت الکترونیک Apple Pay و Square شود. تکمیل این جدایی اواسط سال ۲۰۱۵ انجام خواهد شد.

نا گفته نماند که eBay در سال ۲۰۰۵ نیز سرویس گفتگو و ویدیو کنفرانس آنلاین Skype را به قیمت ۳.۱ میلیارد دلار خریداری کرده بود و ۴ سال بعد، دو سوم سهام این سرویس را به شرکت سرمایه‌گذاری کانادایی Silver Lake واگذار کرد و در انتها شرکت مایکروسافت با پرداخت مبلغ ۸.۵ میلیارد دلار٬ تمامی حقوق مادی و معنوی این سرویس را از آن خود کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات