موتور جستجوی گوگل نمودار و توابع ریاضی را رسم می کند

چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل برای آن دسته از افرادی که از ماشین حساب علمی خود استفاده می کنند، یک ابزار رسم نمودار معرفی کرده که توابع ریاضی را در صفحه نتیجه جستجو، رسم می کند.به این ترتیب تنها کافی است تابع مورد نظر خود را در جعبه جستجو وارد کنید تا گوگل نمودار آن را برایتان ترسیم کند. در ادامه، روش استفاده از این ابزار را آموزش داده و  چند نمودار با این ابزار رسم می کنیم.
تبلیغات

گوگل امروز در یکی از وبلاگ هایش در معرفی ابزار "رسم توابع ریاضی" گفت دانشجویان و علاقمندان ریاضیات صرفا باید توابع را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنند تا این ابزار، نموداری تعاملی را تولید کند. در بلاگ گوگل آدی اویدور، یکی از کارشناسان گوگل اعلام کرد:

شما می توانید روی قسمتی از نمودار زوم کنید و آن را به جهات مختلف حرکت دهید تا تابع را با جزئیات بیشتری مشاهده کنید. شما همچنین می توانید با نوشتن چند تابع و جدا کردن آن ها از هم با کاما چند نمودار را به صورت همزمان ببینید.

وی در ادامه افزود:

این ابزار جدید محدوده وسیعی از توابع تک متغیره اعم از توابع مثلثاتی، نمایی، لگاریتمی و ترکیب آنها را شامل می شود و در مرورگر های مدرن قابل دسترسی است. امیدوارم ابزار جدید برای دانش آموزان، دانشجویان و علاقمندان ریاضیات در تمام دنیا به همان اندازه که من برای اولین بار با دیدن ماشین حساب نموداری شگفت زده شدم، سحرآمیز و کارآمد باشد.

اگر قصد دارید در این نمودار از علامت توان استفاده کنید باید از دکمه های ترکیبی Shift+6 که علامت ^ را می سازند، استفاده کنید. در تصویر زیر مشاهده می کنید که با سرچ کردن عبارت y= cos2x^2 نمودار آن در قسمت نتیجه جست و جو ترسیم می شود.

nemoodar-nemoone-1

پیش از گوگل موتور جستجو ولفرام آلفا این امکان را داشت. 

  • ولفرام آلفا به سئوالاتی که گوگل قادر به پاسخ گویی به آنها نیست، جواب می دهد
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات