سونی کیت توسعه‌ی عینک هوشمند SmartEyeglass خود را ارائه می‌کند

جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
همزمان با تقلای بخش گوشی‌های هوشمند سونی و مشکلات ضرردهی موجود برای این قسمت، این شرکت ژاپنی همچنان به تلاش خود برای توسعه‌ی چیزی که آن را به سوددهی بازگرداند ادامه می‌دهد. احتمالا شما نیز انتظار شنیدن این خبر را نداشتید اما سونی در حال کار بر روی ابزار پوشیدنی خود در شکل و شمایل یک عینک هوشمند است که آن را وارد رقابت با گوگل گلس خواهد کرد.
تبلیغات

 آیا سونی در استراتژی بازگشت به سوددهی خود بر روی بازار گوشی‌های بالا رده که به تسخیر اپل و سامسونگ درآمده تمرکز خواهد کرد؟ یا شاید هم تلاش خود را بر روی جذب کسانی قرار خواهد داد که برای اولین بار به دنبال خرید گوشی هوشمند هستند. در هر صورت به نظر می‌رسد سونی همه‌ی تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار نداده و تلاش دارد هرچه سریع‌تر وارد بازارهای نوظهور آینده شود. ابزاری با شباهت بسیار به گوگل گلس که به دستگاه همراه متصل خواهد شد و تصاویر، فیلم‌ها و متون را در مقابل دیدگان کاربر قرار خواهد داد می‌تواند یکی از نمونه‌های بارز این تلاش باشد.

این عینک هوشمند که با نام SmartEyeglass شناخته می‌شود در حال حاضر بیشتر شبیه به یک عینک سه‌بعدی ضخیم و سنگین است که برای جای دادن یک دوربین 3 مگاپیکسلی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، سنسور روشنایی، میکروفون و یک پک باتری نسبتا بزرگ در دل خود بهینه شده است. سونی اعلام کرده که  SmartEyeglass با وجود اینکه در حال حاضر در مرحله‌ی پروتوتایپ یا نمونه اولیه قرار دارد، اما قادر است به مجموعه‌ای از گوشی‌های هوشمند مجهز به اندروید 4.1 به بالا متصل شده و از طریق لنزهای خود تصاویر و بینش هولوگرام را مقابل دیدگان کاربر قرار دهد.

دانلود ویدیو

لنز این عینک تنها 3 میلی‌متر ضخامت داشته و با شفافیت 85 درصدی خود و به لطف نمایشگر تک‌رنگ خود انرژی بسیار اندکی مصرف می‌کند. بر خلاف گوگل گلس که قادر است میزبان اپلیکیشن‌های اختصاصی خود باشد، سونی تصمیم دارد توسعه‌دهندگان را به تولید اپلیکیشن‌های مخصوص گوشی هوشمند ترغیب کند که قادر باشند از طریق APIهای ارائه شده و بر بستر بلوتوث به برقراری ارتباط با SmartEyeglass بپردازند. بر همین اساس، سونی از همین امروز کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری مربوط به این ابزار پوشیدنی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد.

سونی امید دارد که سخت‌افزار پروتوتایپ دستگاه جدید خود را تا پایان ماه مارس سال 2015 میلادی برای فروش در دسترس قرار دهد و پس از آن وارد مراحل لازم برای ارائه‌ی محصول نهایی برای مصرف‌کنندگان شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات