
فیسبوک با اینکه برای تبدیل شدن به رقیب سر سخت یوتیوب هنوز راه زیادی را برای پیمودن دارد اما این شبکه اجتماعی برای این منظور خیز بلندی برداشته است. اکنون فیس بوک، بزرگترین شبکه اجتماعی اینترنت، میزبان تماشای یک میلیارد ویدیو در طول هر روز است.
در به روز رسانی جدیدی که قرار است به زودی برای فیس بوک منتشر شود، شمارشگر بازدید هر ویدیو برای دیدن عموم افراد وجود خواهد داشت. چیزی که از خیلی قبل در شبکه اشتراک ویدیویی یوتیوب وجود داشته است. با این بروز رسانی جدید اکنون میزان استقبال از هر ویدیو، ویدیوهای محبوب بین افراد و وضعیت آپلود ویدیو خود را متوجه خواهید شد.
فیسبوک میگوید دو سوم تماشای ویدیوها از طریق دستگاههای موبایل انجام شده است که البته این مورد از زمانی که ویدیوها در صفحه به صورت خودکار پخش میشوند آمار چندان عجیبی نیست. با افزایش رتبه تماشای ویدیوها حالا فیسبوک گزینههای بیشتری را در حین تماشای هر ویدیو در اختیار کاربر قرار میدهد. اینطور که نیویورک تایمز میگوید ماهیت اجتماعی و طبیعی فیسبوک باعث میشود که ویدیوها بسیار سریع به محبوبیت برسند و سرعت تماشای آن بین مردم بسیار بالاتر از یوتیوب باشد. برای مثال بیانسه خواننده معروف آمریکایی با انتشار یک ویدیو در عرض ۴ ساعت به ۲.۴ میلیون بازدید صفحه شخصی فیسبوک رسیده است، در حالی که این ویدیو در یوتیوب در طی همین مدت مشابه فقط به چند هزار بازدید دست یافته است.
فیس بوک برای رسیدن به این جایگاه و تبدیل به غول اشتراک ویدیو نیز تلاش زیادی دارد و به درآمد بیشتر از طریق ویدیوها نیز علاقه نشان میدهد. این کمپانی اخیرا شرکت تبلیغات ویدیوی LiveRail را تصاحب کرده است.
قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در بخش دیدگاههای زومیت
لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.