سامسونگ استارتاپ توسعه دهندگان سیری اپل را با نام Viv Labs تصاحب کرد

پنج‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود توسعه دستیار صوتی برای گوشی‌های هوشمند سری گلکسی، سامسونگ در پی تصاحب استارتاپی است که توسعه دهندگان سیری تاسیس کرده‌اند.
تبلیغات

سامسونگ همپای سایر کمپانی‌های بزرگ دنیای فناوری دستیار صوتی هوشمندی را برای گجت‌های سری گلکسی توسعه داده است، با این حال این کمپانی کره‌ای در پی آن است تا استارتاپ Viv Labs را که توسط توسعه‌دهندگان سیری اپل تاسیس شده، تصاحب کند. مبلغ خرید این استارتاپ هنوز مشخص نیست. Viv Labs نسل بعدی دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی را در دست توسعه دارد که Viv خوانده می‌شود. این دستیار صوتی قادر است شماری از دستورات پیچیده‌ی صادر شده از سوی کاربر را شناسایی کرده و انجام دهد.

آدام چیر، باگ کیتلائوس و کریس بریگام متخصصانی هستند که Viv را بنیان نهاده‌اند. این سه متخصص پس از آنکه اپل، سیری را در سال ۲۰۱۲ تصاحب کرد، از این کمپانی بیرون آمدند و از آن زمان در حال توسعه‌ی سیستم Viv هستند. با وجود اینکه Viv به زیر پرچم سامسونگ رفته، اما همچنان به عنوان یک کمپانی مستقل فعالیت می‌کند. هنوز اطلاعاتی در خصوص مبلغی که سامسونگ در ازای تصاحب Viv Labs پرداخته، ارائه نشده است.

با توجه به رشد استفاده از سیستم‌های هوشمند در گجت‌های موبایل، تصاحب ویو توسط سامسونگ را می‌توان منطقی خواند. سامسونگ می‌تواند با در اختیار گرفتن سرویس‌های توسعه یافته توسط ویو و استفاده از آن در گجت‌های خود به رقابت با سایر سرویس‌ها نظیر سیری اپل و آلکسای آمازون در کنار Google Assistant بپردازد. همچنین باید به بات‌های نرم‌افزاری توسعه یافته برای اپلیکیشن‌های موبایل نیز اشاره کرد. سامسونگ اعلام کرده که رویکرد این کمپانی در قبال تصاحب Viv Labs بیشتر روی سخت‌افزار بوده و در نظر دارد تا این سرویس‌ها را در محصولات سخت‌افزاری بکار گیرد.

از سویی دیگر، تلاش‌های سامسونگ را می‌توان به حساب استقلال بیشتر از سرویس‌های گوگل و اندروید خواند. سامسونگ پی روشن‌ترین مثال برای نمایش این تلاش است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات